Glenn R. Fjeldstad Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Hei jeg har et problem med ASD lampa på min s124, den lyser hele tida og folk har litt forskjellige meninger om hva som kan være feil, men jeg spør her istedenfor Hva kan feilen være når den lyser? Har ABS på bilen hvis det har en sammenheng Setter pris på alle tips!
FredrikE300D Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Ta en blinketest og søk i forumet! feilpost forøvrig
Glenn R. Fjeldstad Posted May 12, 2014 Author Posted May 12, 2014 Åssen tar man en sånn test? Har ikke så mye greier på MB sånnsett
FredrikE300D Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Denne filmen forklarer vel fremgangsmåten rimelig greit! Det er særs viktig at motoren faktisk går under testen! 1x - Ingen feil 2x - Feil på styreenhet 3x - Bremselysbryter signal 4x - Hjulsensor forran venstre(ABS følere benyttes, MERK meget følsomt i forhold til ABS, slår ut på feil mye tidligere) 5x - Hjulsensor forran høyre(-----------------------------||-------------------------------------------------------------------) 6x - Hjulsensor bak (ABS sensor i differensial) 7x - ingen signaler (sensorer, ev. kontakt kontrollenhet) 8x - Deffekt magnetventil eller bremselysbryter
Glenn R. Fjeldstad Posted May 12, 2014 Author Posted May 12, 2014 Okei skjønte det litt mer nå Tusen takk!
OlaNormann Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Bare tilføre at de feilene som står er kun forslag. Det er kun veiledning om hvilken krets som er utenfor verdiene. En sikring, dårlig kontakt, overspenningsrele,,, er mer normalt enn fler av feilene som er foreslått.
Fredrik Strand Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Prøv og bytt releet Det gjorde jeg når min lampe lyste hele tida og da forsvant den og ASD fungerer perfekt.
OlaNormann Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 Skal ikke si at man ikke skal bytte ting, men det å finne feil er det beste og billigste. Så feilkode først er vel de fleste enige om. For hva hvis det ikke hjelper å skifte releet du nevner? Jo da må han lese av feilkode uansett. Alle andre som har hatt andre feil kan jo nevne hva de har bytta så kan han bytte det og. Litt av morroa er jo feilsøkingen. At han får ti forslag er vel å bra, men feilkode eliminerer mange av de.
FredrikE300D Posted May 12, 2014 Posted May 12, 2014 At han får ti forslag er vel å bra, men feilkode eliminerer mange av de. Ja selvfølgelig, feilkodene gir kun en pekepinn på hvilken del av systemet som får feil. Går ikke ned på komponentnivå.
Glenn R. Fjeldstad Posted May 12, 2014 Author Posted May 12, 2014 Takker for tipsa gutter! Skal feilsøke i morra og prøve å bytte noen av de delene dere nevnte
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now