runemats Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Har fått en rar og høy ulyd på høyresiden bak etter at jeg skiftet til sommerdekkene som er litt større enn vinterdekkene. Hvis jeg skal beskrive lyden, så høres det ut som det samme når du tar en pappbit inntil en sykkelfelg som går rundt.(Vanskelig å beskrive) Tror ikke det er girkassa eller diffen. Har satt bilen i fri og trillet ned en bakke og da var lyden der fortsatt. Har vært under bilen for å se om det er noe som tar borti hjulet, men kan ikke finne noe. Har også skiftet tilbake til mindre dekk og da forsvant lyden. Bilen er en 300D 1991
modzona Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Kan ikke være boltene som blir for lange slik at de tar borti fotbrekket?
runemats Posted May 11, 2014 Author Posted May 11, 2014 Hadde på de samme dekkene ifjor og da var det ingen lyd. Kan det være drivaksel som er gåen?
FredrikE300D Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Jepp opp og roter hjulene, høres for meg ut som for lange bolter Har selv hatt samme problem Av en merksnodig grunn gikk det fint året før. Gjennom vinteren byttet jeg bremsesko og festefjører, la om hjul og vips hadde jeg slik lyd
modzona Posted May 11, 2014 Posted May 11, 2014 Hjulbolter blir strukket litt for hver gang de blir satt fast. Men du kan jo prøve å løfte opp bilen bak å snurre på hver side å se om du blir noe klokere.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now