Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har samme feil..

Ser ikke ut til at antenna er så dyr, men det kan vel være kabel til den og.

Jeg ser ikke helt tydelig hvor den sitter, men mistenker at det øverst i bakluka (jeg har ikke synlig antenne)

Posted

Faren min hadde samme problem på sin s211, tok å kjøpte en ny på ebay til rundt 200kr også byttet den og la den med navi enheten i bagasjerommet. Får fint signaler der!

Posted

Samme feil her også på min W211, tror det er vannintregning i elektronikken som er synderen. :(

Kjøpte en liten magnet antenne ,men får ikke signal på denne når den feks. ligger i bagasjen må ha den på taket.

• 2 years later...
Posted

Jeg byttet GPS antennen som ligger like ved det 3.bremselyset på min S211 for 1 års tid siden, men nå har jeg fått problemer igjen.

Koblet på diagnoseverktøyet jeg har og fant ut at jeg hadde et mottak på 0 sattelitter.

Men det sitter også en gps antenne som er koblet direkte i dvd spilleren bak i bilen, da jeg flyttet denne antennen på utsiden av bilen fikk jeg et maks mottak av 2-3 sattelitter. Og med engang jeg la den inn i bilen igjen ble sattelittmottaket 0.

IMG_0968.jpg

IMG_0970.jpg

Men hva er forskjellen på gps antennen som sitter ved det 3.bremselyset, og den som er koblet direkte på dvd spilleren ?

Posted

Det skal være antenne kun oppe ved bremselyset så vidt jeg vet.

Jeg tipper denne har vært defekt lenge på din bil og at noen har lagt inn en antenne ved DVD-spilleren tidligere..

Det er kun en tilkobling for antenne, denne er på baksiden av DVD-spilleren.

Posted

ja, har hatt mistanken om at den som nå står tilkoblet dvd spilleren er sånn ettermarkedsgreie..

Og vist du mener at det kun skal være en antenne, så er det nok riktig det du sier.

da må jeg se om jeg klarer å finne igjen pluggen som kan være til den antennen som sitter ved 3.bremselys.

Redigert senere på dagen :

Har nå vært ute å sett om jeg fant en løs ende med fakra tilkobling, men fant ingen ting. Så da lurer jeg på om den antennen er i tillegg til den som står montert ved det 3.bremselyset ? Noen som kan se etter på sin bil (stasjonsvogn) ?

Posted

Du kan jo ta tak i koblingen bak på DVD-spilleren og se hvor ledningen fra spilleren fører.

Dersom den fører til annet enn antenna oppe ved 3. bremselys er den originale antenna rett og slett koblet fra.

Posted

Jeg vet at det ikke er antennen ved det 3.bremselyset som er tilkoblet DVD spilleren.

Siden jeg ikke klarte å finne kabelen til orginalantennen, så strekte jeg like godt opp ny kabel og antenne som jeg la like ved den originale antennen.

Og nå har jeg bedre mottak av sattelitter enn jeg noen gang har hatt siden jeg kjøpte bilen 😊

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...