Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei MB folks:D

Har en 2001 MB C180 W203 sedan, som har problemer med det elektriske, den trekker strøm, ca 2,3 A.

Har funnet ut hvilke sikringer det er, 21 22 og 32 33.

Dette er da til di kontroll boksene i Venstre fordør, Høyre fordør, venstre bakdør og høyre bakdør.

Hva kan forårsake dette?

Forklarer litt mere info om problemet: (når di 4 sikringene står i)

Di bryterne for å styre alle vinduer, og for å lukke opp baggasjeluke, fungerer ikke. Bryter for styre vinduet på passasjer siden foran, fungerer ikke, justering av speil fungerer ikke (ledninger fra speil, går via kontrollboks i høyre fordør), mens dem i baksetet kan åpne og lukke vinduene som vanlig.

Har byttet batteri, pga andre hadde dårlig helse etter at det var blitt tomt noen ganger :s

Noen som har vært borti dette før?

Hvor begynner man for å finne denne feilkilden?

Legger ved link til en side hvor oversikt over sikringene foran- inne i bil- og bak er for noe:

http://www.justanswer.com/mercedes/5cy6e-mercedes-benz-c180-hi-just-bought-2001-c180-classic.html

Spør gjerne mer om du kan ha en anelse:)

Alex

Posted

Har forsåvidt gjort det, virker som om det er gjevnt fordelt, men alle disse 4 kursene/boksene henger jo da sammen på et hvis, så var veldig vanskelig å finne noen årsak her, målingene var litt sånn fram og tilbake, men med en kurs inne kunne det være 0,4-0,5, andre 0,7 og 1,1 og 1,4, men dette varierte litt mens vi holdt på å feilsøke. :)

Posted

Ikke at det hjelper fryktelig mye men det er vel mye som tyder på at det er jordfeil som forårsaker dette. Det bør ikke være slik at noe fra en kurs kan påvirke en annen slik du beskriver.

Posted

Det er veldig mye feilmålinger når det gjelder akkurat disse modulene (comfort system).

Man kan ikke bare ta ut og inn sikringer og måle.

Man må vente fra ca 15 min til en time på forskjellige biler før man kan måle da de først må gå i "sleep mode" før de slutter å tappe.

Setter man inn en sikring påvirker det alle andre kretser da can linja gir beskjed om å vekke alle de andre relaterte modulene.

Posted

Ja, var noe sånt vi å konkluderte med.. Men har du/dere noen forslag til hvordan feilsøke på dette?:)

For når jeg har inne sikringene, får jeg ikke låst fordørene heller, låser kun bak og bagasjeluke. Å som nevnt lengere opp, så fungerer ikke vinduene foran, men vinduene bak kan man styre ifra bryter bak, ikke fra hovedpanelet, speil fungerer ikke, disse har fungert gradvis dårligere ifl eier, min gamle onkel, kan det være feil i selve speil "kretsen"?

Kan det være selve boksen foran venstre dør?

Posted

Dessverre så er det blitt slik at man må ha diagnose utlesing på enkelte ting.

Da kan man lese av dørmoduler og brytere, motorer,,,,.

Man finner da fort ut hvor problemet ligger.

Det har vært lite feil med tapping på 203.

Som regel dynamo, varmeelement motor eller dørmoduler, men uansett så er det veldig tidsbesparende å lese ut verdier og funksjoner igjenom diagnose.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...