SimenM Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 Hallo. Har en S210 E200T som jeg forøvrig er ekstremt fornøyd med... Da jeg kjøpte den ble jeg opplyst om at den på sommeren når det er varmt ute (vet ikke om det er relevant) har den en tendens til å stoppe om man står i f.eks lyskryss/kø (stillestående) i gir. Etter at vintern har sklidd forbi, begynner jeg å merke problemet daglig. Når jeg starter bilen, går den enten veldig rent og pent på tomgang, eller så "start-stopper" den og hopper noe vanvittig på turtallet før den stopper helt. Misstenker at det enten er; Kam/veivaksel sensor, Luftmassemåler eller lambdasonde. Alle forslag til løsning(er) settes pris på. Video; På slutten av filmen når jeg går inn i bilen, setter jeg den i drive mens jeg holder bremsen inne, så stopper den.
FredrikE300D Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 Må være mulig og få tatt en diagnose på dette. Det vil gi svar på hvilke feil som er logget. En kamerat hadde tilsvarende bil, samme feil, han dreit i det og kjørte med dette i mange år før rusta tok den.
SimenM Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Får feil på "LMM", men mekanikeren som sjekket mente denne kunne utløses av kam/veiv sensor eller lambdasonde (da det ikke var egne koder for dem?).. I tillegg går bilen om man napper LMM'en ut, tror eneste grunn til feilkode var at den var skitten.. Blåste kontakta rein med kompressor og etter det fikk den litt bedre respons på gassen, gikk litt "reinere" når man ga gass.... Men hadde null effekt på problemet har forøvrig ikke sjekket om feilkoden har kommet tilbake etter at jeg blåste den rein.
EirikL Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 kam/veivsensor vil gi egne feilkoder ja. Første jeg tenke når jeg så filmen var gasspjeld.. Du har tomgangsregulering i gasspjeldene der såvidt jeg vet, vis den ikke skjønner hva som foregår lenger kan vel det være problemet? Gasspjeld til disse koster vel like mye som bilen sånn sirka
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now