Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en m113 v8er fra en s500 02mod. Tenker på å montere denne i min w210 98mod som det står en c230k motor i nå. Tenker å bruke manuell kasse/svinghjul fra en e320 v6 m112(w210). Har forstått at m112 og m113 er lik mot girkassen. Noen som har noen formeninger om det kan passe? Regner med at den passer rett neddi med e50 eller e55 motorfester, eventuelt e420/430 fester?.trenger vel også stabstag fra en med v8er...

Motor skal ved eventuelt bytte bli styrt å vems data sprut. 20140508_104226.jpg

Posted

Det jeg har vært borti er at de har forandret på can linje protokollen på 98 og 01.

Så det første jeg hadde gjort var å koble på det elektriske løst for å se om det funket.

Du må jo ha rattlås og tenningslås fra s klassen og den må kunne snakke med dørmoduler instrument mm.

Jeg hadde solgt motoren og putta oppi E55 motoren/gir fra 98 modellen som står for salg.

Da er alt oppe å går på en dag uten problem og ledningskrøll.

Posted

Har fått en gratis motor. Samt at den orginale innspruten skal bort, de problemene det medfører tar ordner seg!  Men tenker mere på passform osv.

Posted

Hehe. Gøy.

Datasprut og manuell.

Siden den er gratis og ute så kanskje noen nye kammer med en gang så det blir enda gøyere.

Som du sier er det bare å hive seg .

Synes jeg lukter svidd gummi alt.

:-D

Posted

Blir nokk nye kammer og kompressor. Manuell er artig! Bilen jeg vurdere å montere den i, har hatt en m111 turbo motor i 4 5år ;-) så det meste av understell/drivlinje er modifisert/preppa. Så juling skal det tåle:-)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...