kjb Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Hei! Er en lykkelig eier av en2001 e klasse 220cdi sedan avantgarde.sentrallåsen virker ikke. Dvs når jeg trykker på knappen /nøkkelen så blinker lysene også starter pumpen,det er det. Har løsnet på slangene på pumpen og trykket på åpne og lukke, men jeg kjenner ikke noe sug eller trykk fra portene.klarer å åpne og lukke førerer dør med å suge og blåse selv. Har fått tak i ny pumpe, men er usikker på om den er lik. Ser lik ut, men har annet delenr.2108002348 ny og min 2108002548. Noen som vet? Så lurer jeg på å montere hengerfeste på bilen, for campingvogn. Må jeg bytte fjærer og dempere til std for å få den høyere eller går det fint å trekke som den er? Takker for svar.
Beckern Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Ikke for å være frekk men det er en vakuum pumpe, prøv den. Det kan da ikke ta mer enn 5 minutter å teste om den fungerer forutsatt at elektriske kontakter og lufttilkoblinger går om hverandre.
kjb Posted May 8, 2014 Author Posted May 8, 2014 Ja, regnet med det kom en kommentar på det Har ikke den nye pumpen, ville sjekke om delenr. stemte før jeg kjøpte den fra langtifra. Ringte til bos, men det var visst hemmelig. Finnes det ikke noe offentlig database med delenr for mercedes altså? Uansett, har kjøpt den no så satser på den fungerer. Takk for svar beckern!
Beckern Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Får virkelig håpe den passer da. Når du skrev "Har fått tak i ny pumpe" oppfattet jeg det at du fysisk hadde den. Som sagt, jeg mente ikke å være frekk
KennethJ Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Hvis du oppgir hvilken bil den skal til kan det hende noen her kan sjekke EPC for å se om det er en del som senere har blitt levert til den bilen. Da er chassisnummer greia. Det er greit å vite at pumpa muligens må programmeres/kodes etter installasjon.
kjb Posted May 8, 2014 Author Posted May 8, 2014 Skal få tak i regnr og chassinr. Hva skjer om jeg bare kobler den til? Streiker hele bilen? Kan jeg da koble av batteriet i 30 min og koble tilbake? Frekk nei?glad for svar:-)
Beckern Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Flott. Noe rart med det delenr ditt. Finnes jo drøssevis av den du har funnet og mange andre varianter men ikke den du har. Kan være at det er en pumpe som ble erstattet etter kort tid.
kjb Posted May 9, 2014 Author Posted May 9, 2014 Ja, så finner jeg på ebay at det er til clk.. Men prøver den nye, hvis ikke den funker så lodder jeg over pumpen til det gamle huset. Leste og noe om anti theft ang kobling av disse så dette blir spennende. Bos sa at min var utgått og det en erstatning. 5800 lapper
kjb Posted May 9, 2014 Author Posted May 9, 2014 Understellsnr WDB2100061B373840 noen som har mulighet å sjekke?
Beckern Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 Den skal i følge EPC har vakumpumpe med delenr: A2108002748 Altså enda et nytt nr. Logisk nok høyere enn de tidligere. Noen få treff på ebay og på en av dem står det gledelig nok CLK/ E / C series så sannsyligheten for at det du har der er en litt eldre versjon av samme pumpe mener jeg er relativt god.
kjb Posted May 10, 2014 Author Posted May 10, 2014 Høres bra ut:-) tusen takk for infoen. Skal skrive hvordan det går.
kjb Posted May 25, 2014 Author Posted May 25, 2014 Virket fint den:-) eneste var to porter som ikke er blindet på den "nye". Full service neste!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now