trondhla Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Jeg skulle gjerne ha gjort dette med min bil: Og så dette... Ikke noe vann eller kjemikalier, bare tørr is og luft. Kan blåses rett på hva som helst av elektronikk og er perfekt for motorom Bor som sagt i Bodø. Gjør noen dette her i byen?
Jørgen F.J Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Tøft ! Får man kjøpt tørris som er lik sand? mulig det går å putte i sandblåser, er jo samme prinsipp
Beckern Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Jeg skulle gjerne ha gjort dette med min bil: Og så dette... Ikke noe vann eller kjemikalier, bare tørr is og luft. Kan blåses rett på hva som helst av elektronikk og er perfekt for motorom Bor som sagt i Bodø. Gjør noen dette her i byen? Ser jo bra ut dette, men ser også på andre klipp at det lett tar all lakk/maling på en eldre båt. Vet at enkelte materialer kan få micro-sprekker pga store temperaturendringer. Tror ikke jeg uten videre ville dyttet -40 på plastdeler og gummi. Også er vel CO2/tørris et kjemikalie i tillegg til å oppføre seg som et mekanisk rengjøringsmiddel ala sandblåsing.
Gujoni Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Det første jeg tenker på er hvor dritten blir av . På setene blir den sannsynligvis blåst ned i polstringen og på motoren blåses den rundt og lander på sidene. Eller?
Jørgen F.J Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Det første jeg tenker på er hvor dritten blir av . På setene blir den sannsynligvis blåst ned i polstringen og på motoren blåses den rundt og lander på sidene. Eller? Mulig det går å vaske lett over med klut/vann i motorrommet etterpå. setene vet jeg ikke, hørtes hardt ut for dem
FredrikE300D Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Tja, man skal ha respekt for tørris i seg selv hadde heller satt av en halv dag med rubbing av toppdekselet og Rens av setene istedenfor å rote med tørris! Lyspunktet må vel være å bruke resten av tørrisen til å mate måler med! Spennende resultater vil oppstå!
Alexander Posted May 10, 2014 Posted May 10, 2014 For å drive med tørrisblåsing må man ha egne maskiner. Disse er meget dyre, så det er ikke så mange som har slikt privat. Det er faktisk like bra som folk sier. MBE er invitert med av MBKN på en demonstrasjon i slutten av måneden i Lillestrøm, hvor de visstnok skal bruke det på interiør.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now