Stig B Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Som kanskje mange vet så driv jeg å selger min mb 500 sec og er på utkikk etter diesel I den forbinnelse har jeg fått et par tilbud som jeg vurderer men vil gjerne høre andres mening først. Det ene er en 85 mod 300 d 124 me 350000 på tellern og 40000 kr mot SECn . Det andre er en 94 E300 TD 24 V varebil med 355000 på telleren , han ville bytte i SECn mot at jeg betaler 15000 kr i mellom Tenkte en 65000 kr for SECn. Så da blir det 80000 kr for en varebil 94 mod eller 25000 kr for en 85 300 d og 40000 kr imellom. Lurer på hva som er best eller om jeg ska glemme begge bilene og prøve å få igjen 65000 kr for SECn heller. Biler jeg kunna tenkt i bytte imellom er MB 300 TD/TDT (90-96) men også sedan 300 D eller C 220 D (93- 96) men også BMW 525 TDS (90-95) kan være interesangt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted August 11, 2006 Share Posted August 11, 2006 Banner vel i kjerka her men: Ingen av tilbudene du har der er særlig fristende vil jeg si..... Du skal selge sec-en fritt og kjøpe fritt. Kjøp gjerne bil først og selg etterpå viss ikke du har dårlig likviditet da.... Å kjøpe først gir deg et bra kjøp fordi DU bestemmer uten å stresse (du er jo ikke billøs). Å selge etterpå gir deg også et bra salg hvis du har likviditet fordi det fremdeles er du som bestemmer. Hvis varebilen skal være et ok kjøp, bør den være klar for gratis seter om ikke for lenge (ikke import etter 97-98 altså) og være bra bil. Og da banner jeg i kjerka: Du nevner 525TD: Personlig synes det er bedre at du kjøper en godt holdt Bayer enn en herpa MB med stor diesel. Prisen kan være lik, men kostnaden med det siste blir større..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stig B Posted August 12, 2006 Author Share Posted August 12, 2006 Ser er gratis å sette inn baksete i varebilen men det er ikke med baksete og det blir jo en medkostnad på 5-10000 og da kommer den opp i 90000 kr og det synes jeg blir litt dyrt (den står på Bilsalg E14 på Stjørdal denne varebilen) Jeg er egentlig litt ening med deg Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 12, 2006 Share Posted August 12, 2006 Ser er gratis å sette inn baksete i varebilen men det er ikke med baksete og det blir jo en medkostnad på 5-10000 og da kommer den opp i 90000 kr og det synes jeg blir litt dyrt (den står på Bilsalg E14 på Stjørdal denne varebilen) Jeg er egentlig litt ening med deg Rune Fro 10k får du jo fort vekk et komplett skinninteriør. Hvis du kan leve med "feil" seteputer (aner ikke hva det er i den, men definitivt 94-interiør), så har jeg sitteputer du kan få kjøpt mye billigere enn 5000 i hvertfall. (fra '92 svart stoff). Bengt her på forumet annonserte også for litt siden et blått '94-interiør billig til salgs. Når det gjelder bilene, så er jeg enig med Rune i at du heller bør selge / kjøpe hver for seg. Det er vanligvis det greieste, men hvis du og selger av den TDn kommer til en enighet, så er jo det kjekt nok. 80.000 for en e300 diesel t-modell kan være ok, men du må fortelle litt mer om stand og utstyr. Km på 355.000 tilsier at en del bør være gjort, eller er nært forestående. Tenker da på ting som hjullager bak og diverse foringer i understellet (de fleste egentlig), eksosanlegg, opphengslager, balatakoblinger osv osv. Det har også litt å si om bilen er fulgt opp. Blir fort en del ekstra om du må ut med bytte av alle væsker, filtre etc også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts