Jump to content

Recommended Posts

Posted

Må bytte bak dekkene på w212 350 4x4. Men tenkte og beholde orginale amg felgene men space ut ca 5-10mm (orginal ET 48) ut foran og bak med disse felgene. Og vurderte og sette på 265.40.18 eller 275 bak og 245.40.18 foran. Noen som har anbefalinger? Liker de orginale w212 amg felgene.. Vil holde en ren stil på bilen (orginal) men litt moderat "style"

Posted

Husk på å ha nøyaktig samme forhold mellom rulleomkrets foran og bak som det er originalt, ellers kan du få problemer med 4Maticen, det er ikke gratis.

Posted

Nei, det er da ikke så voldsomt.

Husk at originalt på E63 er 255/35-19 foran og 285/30-19 bak.

Men avviket i rulleomkrets foran og bak ville jeg vært bekymret for.

Posted

Husk alltid like hjul rundt om på 4x4!

• 4 weeks later...
Posted

Husk alltid like hjul rundt om på 4x4!

S-204 med 4MATIC og nyere AMG biler med 4MATIC er godkjent og kommer originalmontert med ulik dekk/felg bredde foran og bak, rulleomkretsen skal være lik.

Selv fikk jeg mer riktig rulleomkrets da jeg byttet til 19" fordi det var større avvik på 18" dekk dimm. som var montert på bilen da den ble levert.

Posted

Jeg kjørte med orginale amg 18" et48 hjul på min 350 4matic, spacet ut 25mm bak dette 245 dekk, tror det er max :D

Fremme var det 16mm.

Lykke til. HUSK RULLEOMKRETS.

Posted

Det står en 2013 CLS 350 CDI 4matic Shooting Brake ved jobben min, den har 255/35-19 og 285/30-19 levert orginalt. Samme som på min CLS som kun trekker bak. 

Det er litt forskjellig rulleomkrets på de dimensjonene, er det en viss grense på hvor stor differanse det kan være forran kontra bak?

Posted

Så lenge det er originalmontert fra fabrikken er det vel innenfor grenseverdiene.

man bør nok ikke øke denne differansen, men å finne dekk som matcher likt eller bedre.

Mine 19" oppsett er mer lik en oppsett fra fabrikk med 18"

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...