myhre Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 Skiftet glødeplugger å oppdaget at i den ene kanalen var det fuktig, å lurer på hva dette skyldes?
myhre Posted May 5, 2014 Author Posted May 5, 2014 Skiftet glødeplugger å oppdaget at i den ene kanalen var det fuktig, å lurer på hva dette skyldes?
Gujoni Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Det eneste jeg kan tenke meg er at veivhusventilasjonen går inn på denne delen av manifolden og at det derfor er oljedamp som gjør den våt.
Beckern Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Lukten burde kanskje vært sjekket. Diesel og olje lukter ganske forskjellig. Snodig sak.
myhre Posted May 6, 2014 Author Posted May 6, 2014 Jeg vet ikke helt hva dw lukter, men diesel tror jeg ikke det er. Jeg peilet oljen i dag å den lå rett over min. Har fyllt opp å skal sjekke nå di nermeste dager om den synker. Det er bruksbilen.
FredrikE300D Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Innsuget mitt er da også helt tilgriset av olje og sot på innsiden. Dette skyldes to ting, EGR ventil og oljeånding. På OM606 har man oljeånding, et til hvert innsug i innsugsmanifolden(12 hull). Kanskje er det bare ett på denne og det er dette du ser? Jeg klarer ikke å se hva slags motor bilde skal forestille, så kunne tenkt meg mer info.
myhre Posted May 6, 2014 Author Posted May 6, 2014 Det er en om 611.988 vito 108cdi powerstage 1 det jeg synes er rart er at det kun er den ene som er fuktig. Det kommer en olje slange ut under bilen som jeg tror er ventilasjon fra ett eller annet
Beckern Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Det er en om 611.988 vito 108cdi powerstage 1 det jeg synes er rart er at det kun er den ene som er fuktig. Det kommer en olje slange ut under bilen som jeg tror er ventilasjon fra ett eller annet Hvis den har noe til felles med 646 så kommer EGR inn på innsugsmanifold for alle innsug og oljeånding tilføres mye tidligere i kretsen.
myhre Posted May 6, 2014 Author Posted May 6, 2014 Ja, det er egr i forbindelse når jeg tenker meg om så er denne (den fuktige) kanalen nærmeste egr ventil. Apropos egr, er det mulig å dra ut vakum slangen på den, for å stoppe funksjon? Ellers må den vel blendes i selve huset?
FredrikE300D Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 På min blendet jeg bare for å opprettholde normal drift på vacumsystemet(ventilen åpner og lukker som normalt, men får ingen eksos), men du kan nok fint koble den av og blende
myhre Posted May 6, 2014 Author Posted May 6, 2014 Nei, jeg tenker enten å koble ifra vakum eller å blende. Det er mye lettere å bare dra ut vakum slangen, for min del hvertfall.
FredrikE300D Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Nei, jeg tenker enten å koble ifra vakum eller å blende. Det er mye lettere å bare dra ut vakum slangen, for min del hvertfall. litt feil formulert fra min side, blende vacumslangen var det jeg mente dersom du velger å koble den fra!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now