Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Har kjøpt/byttet til meg en C220D stv 1998 aut. og har noen spørsmål.

-har ulyd ved kjøring, slik uling som kommer kun ved pådrag. Kan dette være hardykoblingen/leddskivene? så at den bak i alle fall skulle vært byttet.

Heter det leddskive, hardykobling eller leddaksel?

har sjekket priser på hardykobling på reservedeler24.co.no og det er ikke så ille, men hvordan er det å bytte disse. Har skrudd mye bil, men aldri med bakhjulstrekk :)

http://www.reservedeler24.co.no/mapco-2036225.html

-får ikke gire manuelt med girspaken. Kan føre den fra P, R, N, D, men ikke ned i 4,3,2,1. Kan dette være den gaffelen nedi der? Og hva heter denne i så tilfelle?

-det kommer oljedamp fra lufte/filteret oppe på topplokket som legger seg som en dam ved dysene, ikke mye men irriterende.

-fløyta virker ikke  :P er det noe i rattet? har ikke gidda å sjekke dette enda, men kan jo være bare noe irr på selve hornet.

På forhånd takk for svar!:)

Posted

I tillegg er det slik at ved kickdown virker det som at den ikke vil gire med mindre jeg slipper opp litt på gassen. "Låser" seg ved litt over 3000omdr. og girer ikke før jeg slipper av på gassen. Slik skal det vel ikke være, dette er uavhengig om den står i "sommer" eller "vinter".

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...