Vaajaren Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 W211 - 2007 modell Har til tider veldig høy vannstand i bagasjerommet mitt, og etter mye om og men har jeg funnet ut at det kommer fra luftingen på høyre side. Gummiklaffene virker være veldig slakke, kan denne byttes? Vil tro at problemet må være løst da? Slet litt med å finne ut i EPC hvilken del jeg egentlig trenger. Det kan nevnes at bakfanger må ha vært demontert av tidligere eier(e), ser at det ikke er 100 % sammenføyd ved hjulet mot stålskjermen. Men det skal da vel ikke ha noe å si for dette? Eller er det noen pakninger på innsiden av fangeren, i forbindelse med denne luftingen? Takker for svar!
Beckern Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 Er dette lufting ut mot bakskjerm eller noe? Sliter litt med å se dette i rett vinkel. Sliter selv med det samme som jeg er nysgjerrig på hva du kommer til.
Sven Håkon Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 Er du sikker på at vannet kommer inn her? Kjente steder for lekkasje i bagasjerom på W211: - over baklykter (kan som regel tettes med en liten bue silikon eller lignende mellom karosseri og pakning) - pakninger i nedre hjørner av bakruten (under de små plastdekslene) - bagasjeluke; 3. bremselys og klips i overkant av plastplaten (kan som regel tettes med voks/grease) Har aldri hørt at vann kommer inn gjennom luftelukene i hjulbrønnene. På min bil er de forøvrig også litt slappe.
OlaNormann Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 Stort problem med vannlekk på de med ettermontert hengerfeste også. Lufte klaffer er også på mange Mercedes modeller, men jeg har ikke sett det på 211,men er de skadet så vil det lekke så klart.
Vaajaren Posted May 5, 2014 Author Posted May 5, 2014 Lufteklaffen er på høyre side i bagasjerommet når du tar av trekket. Vel, noe kommer vertfall her, når jeg "dusjer" bilen med vannslange ovenfra, så pipler det inn noe vann her. MEN! Ja, jeg har ettermontert hengerfeste. Hvor er det typisk at det da lekker? Hadde vann i takluken tidligere, dette det ordnet på BOS på bruktbilgaranti i forbindelse med noen andre ting, de fjernet visstnok en "svamp" i bakluken eller noe sånt? Det er med andre ord bare å gå bananas med Tec7 patrona
OlaNormann Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 Når man monterer hengerfeste bryter man en tett forsegling som mange ettermonterte fester ikke tetter godt nok. Det pipler inn vann i falsen som du ser langs rammevangene.
FrodeS Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 De luftelukene skal vel være ganske slappe? Meningen er at de skal åpne med en gang det er snev av trykk i bilen. På min 124 er det ingen fjærer eller noe sånt der, de bare "henger og slenger", men lukker pga. vinkelen.
Frode Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 sjekk tetting mot hengerfestet, er 84% sikker på at det kommer derfra...
Vaajaren Posted June 25, 2014 Author Posted June 25, 2014 Bøyer meg i støvet (nok en gang ). Demonterte alle de fire skruene som går inn i bilen, og la på gummipakning på begge sider. Utvendig hadde de faen ikke montert stoppskiver på engang Så sausa jeg på med Tec7 rundt boltene. Og det ser tett ut! Håper det holder seg slik. Om ikke så må jeg faktisk demontere hele tverrbjelken som kroken er festet i, for å få tettemasse mellom bjelken og bilen. Men det så særdeles trangt ut om jeg ikke skal demontere bakfangeren, så vi satser på at dette er er lukket kapittel.
OlaNormann Posted June 26, 2014 Posted June 26, 2014 Det må tettes så det ikke kommer inn vann i rammevangen. Altså der feste stikkes inn utenifra. Du legger inn noe for å tette den store glipen først så tar du silikon over så det ikke går an å spyle vann 💦på feste så det kommer inn imellom feste og inn i rammevangen. Som du ser så blir det en forhøyet kant i enden av rammevangen når festet er der. Dermed kommer vann inn og bygger seg opp inni rammevangen da det ikke renner ut lenger. Borrer du to hull i rammevangen, ett foran og ett bak under er du sikker på at det ikke bygger seg opp og renner inn i falsen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now