Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nylig tatt ut min mors gamle 280 SE som har stått lagret de siste tre årene. Bilen er en 84 modell og er dermed veteran for første gang i år. Overraskende lite feil på EU, kun en foring og fire låste bremser ;)

Vurderer også å space ut og montere ett sett med 18" AMG-felger. Tanker om det? :)

126.thumb.png.60c3deb5a6af43fd574d9e450cdb0822.png

amg.png.4ac65cef826ad30bfcdf0821ad9fea17.png

Posted

Hehe, beklager men har dessverre ikke kommet stort lenger, flere bilder kommer når jeg har fått EU-godkjent den og skiltene er på plass! :D

Posted

Har felgene liggende, så det er de jeg eventuelt kommer til å bruke. Syns 8,5" er nok bredde, breiere enn originalt vertfall :)

Men innpresset er dessverre helt feil, nemlig 47. Så jeg tror jeg går for et sett med de minste skrudde spacerne, 20 mm.

Posted

Trenger skrudde spacere om de er bredere enn 25mm...men det er med sentreringskant...hvorfor skal du ha skrudde spacere? Bare lurer :)

Posted

Trenger skrudde spacere om de er bredere enn 25mm...men det er med sentreringskant...hvorfor skal du ha skrudde spacere? Bare lurer :)

For å slippe så lange bolter, selvfølgelig :) Bedre å fordele kreftene over to sett med korte bolter enn ett sett med lange.

Posted

Når kjøpte din mor denne, og hva er/var km.stand? Med slik bil i garasjen kan det tenkes at man får sin dose oppmerksomhet 8) 8)

Litt usikker, men syns å huske at det var rundt årtusenskiftet hun kjøpte denne av sin bror. Fungerte fint i mange år, men i 2009 gikk hun lei av Mercedes og kjøpte seg en Jaguar XJ Sovereign istedenfor ;) Deretter brukte min bror den i et par år før den tilslutt ble satt til lagring. Kilometerstanden er vell på ca 310 tusen, om jeg ikke husker feil. Den startet forøvrig på første tørning når den endelig skulle ut av garasjen. Kvalitetssekser! 

Posted

For å slippe så lange bolter, selvfølgelig :) Bedre å fordele kreftene over to sett med korte bolter enn ett sett med lange.

Sikker på det...? jeg liker ikke korte bolter... og lange bolter er like sterke som to sett korte...

Posted

Sikker på det...? jeg liker ikke korte bolter... og lange bolter er like sterke som to sett korte...

Delte meninger om det, jeg er vertfall overbevist om at skrudde er best på denne tjukkelsen. I tillegg slipper jeg å ha flere sett med hjulbolter (Sommer/Vinter) :)

Posted

sant nok...du får bare 10bolter per hjul... 40 på sommer og 20 på vinter... 60 er mindre enn 40... :P

Svært så diskutabel du skulle være da, hehe :) Men nei, det blir feil. Det totale antallet bolter vil være det samme om jeg bruker skrudde eller ikke skrudde. Men selve hjulboltene kan jeg bruke både på sommer (i kombinasjon med spacerne) og vinterfelgene. Resten av boltene hører til spacerne. Totalen blir dermed 40 på sommer, og halvparten av de 40 på vinter :)

Posted

Det der er min kjæres E38. Litt morsom historie om hvordan han fikk øynene opp for dem. Det var nemlig akuratt når vi møttes første gangen at han var ute etter ny bil. Han så på E46, og hadde ivertfall ikke lyst på E39, så jeg tipset han om å se på 7-serier. Han var solgt. Tror det gikk bare noen timer før han inviterte meg med til Stavanger for å kjøpe den. Et par dager senere fløy vi dit og kjørte den hjem :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...