Jump to content

Recommended Posts

Posted

Av og til når jeg skal akselerere sterkt på min 2007 MB GL 320 (150' km) klarer ikke bilen å akselerere, den begynner bare å rykke og nykke og riste og akselererer ikke i det hele tatt. Dette skjer bare av og til. Jeg kjøpte bilen i juli ifjor med 130' km og ila de 20' km jeg har kjørt har det kanskje skjedd omtrent 10-15 ganger. Det har skjedd både sommer og vinter. Det skjer både når motoren er gjennomvarm og når motoren ikke er fullt så varmkjørt. Det dukker ikke opp feilmeldinger på dette ved bruk av diagnoseverktøy slik jeg har forstått det (selger/bruktimportfirma som har feilsøkt sier dette).

Det skjer typisk hvis jeg skal foreta en forbikjøring eller akselerere ut på hovedvei, men har også skjedd under litt lettere akselerasjon ut fra rundkjøring og veikryss.

Er det noen som vet hva dette kan dreie seg om?

Selger/bruktimportfirma sier at dette ikke er et påviselig problem som han ønsker å undersøke eller rette på.

Meget takknemlig for hjelp på dette tema.

Posted

Kan du prøve å beskrive dette med at den rykker og rister bedre?

Er den fin igjen hvis du slipper gassen og så gir på igjen?

På vår E240 4matic har jeg ved noen anledninger fått noe feil hvis jeg har gitt gass veldig brått. Da går den i en slags nødmodus, og må stoppes og startes på nytt før den er fin. Feilmelding (lest av med Star) sier da at det er gasspedalen som ikke gir riktig signal. Ikke noe rykk og napp, bare at den går ekstremt dårlig, og knapt responderer på gasspådrag.

Posted

Er det lenge siden du har skiftet dieselfilter eller luftfilter? Er det ikke god nok tilførsel av luft/drivstoff kan slik oppstå.

Posted

Sånn var/er min 280cdi v6 og.kjem helst ved lunke kjøring etterfulgt av pådrag,har dog ikkje skjedd  etter bytting av dieselfilter.

Posted

Kan du prøve å beskrive dette med at den rykker og rister bedre?

Er den fin igjen hvis du slipper gassen og så gir på igjen?

Takk for svar.

Når jeg trykker inn gasspedalen for å akselerere så begynner bilen å rykke/riste og akselererer ikke. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det bedre. Den rykker bare, du blir sittende i setet å rykke frem og tilbake, bilen/motoren vil bare ikke jobbe. Når jeg slipper gasspedalen og så gir på igjen så er den fin igjen ja. Jeg prøver da gjerne å ikke gi gass så brått, følge litt med motoren idet jeg trykker inn gasspedalen for å akselerere og da går det bra.

Posted

Er det lenge siden du har skiftet dieselfilter eller luftfilter? Er det ikke god nok tilførsel av luft/drivstoff kan slik oppstå.

Det vet jeg ikke, annet enn at servicene skal være fulgt opp. Skal ha service på bilen nå, service D, ved 150' km. Vet ikke hva som evt. skal skiftes da.

Men takk for svar. Håper det kan være noe såpass enkelt.

Posted
Den rykker bare, du blir sittende i setet å rykke frem og tilbake, bilen/motoren vil bare ikke jobbe.

Slik var min tidligere 280CDI også. Rykket enkelte ganger når jeg ga gass. Slapp jeg gassen og ga gass igjen var rykkingen borte. Etter at det hadde skjedd to ganger var jeg innom BOS for å lese av feilkoder, men de fant ingenting. Neste gang det skjedde holdt jeg gassen inne helt til motorlampa kom på (tok vel 5-6 sekund så vidt jeg husker) og motoren gikk i nødmodus. Bilen var da fortsatt under garanti og det endte med at turboen ble skiftet.

• 2 months later...
Posted

Litt gammel tråd, men... Har fått det samme problemet med min! Og siden luftbelgen venstre fremme EKSPLODERTE når jeg var ute på tur ble den taua til BOS. Når de hadde sett på bilen kunne de også fortelle meg at luftfilterene var helt tette av dritt  :shock: Kjøpte en bil som har vært på sercice for 5000 km siden...

Fattern's ML fikk samme syndromet et par dager senere. Har fått tak i luftfilter og skal bytte dette en dag. V6'ern er visst litt kresen på luftfilter sier de på BOS (nå er vel de fleste motorer ikke særlig happy på for lite luft da :lol:)

Så bytt dette om det er lenge siden sist :) Spør du meg bør dette byttes en gang i året om du kjører over 10 000 km. Gamle filter fører bare til turbohavari og andre idiotiske problemer!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...