Are Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Var ute og kjørte en tur i stad og så kommer denne meldingen opp i display. "Brems flüssigkeit" Hva er dette for noe? Har forsøkt og google litt men får ingen sider på leselig språk. Har det med bremsevæske og gjøre? Alle klosser, følere og 2 skiver ble byttet i vinter sammen med bremserør og væske, så det burde være på stell.. Setter stor pris på tips og råd her, bilen er i daglig bruk så trenger å få løst dette ganske snart.. Er min 98 S210.
OlaNormann Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Bremseveske. Har du et ord du ikke vet hva er så holder det å skrive ordet og norsk etterpå.
Are Posted May 2, 2014 Author Posted May 2, 2014 Det har jeg allerede forstått, men er ute etter hva feilmeldingen skal bety...
Jørgen F.J Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Har desværre ingen peiling på disse bilene, men har du sjekket bremsveske nivået ? var det kun ¨Brems flüssigkeit¨ som sto?
E_S Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Gjetter på at det er lavt bremsevæskenivå når det varselet der kommer opp. Tyder på lekkasje dersom beholderen ikke var helt på MIN-merket etter bytte av klosser og skiver..
Are Posted May 2, 2014 Author Posted May 2, 2014 Det var alt som stod ja. Kan legge ut bilde i morgen. Har ikke sjekket bremsevæskebeholderen men skal gjøre det i morgen tidlig når bilen har fått sove litt. I tilfelle nivået er lavt, hva slags væske kan jeg fylle på?
Jørgen F.J Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 I tilfelle nivået er lavt, hva slags væske kan jeg fylle på? Pleier ikke dette stå på bremsvæskebeholderen?, i ren gjettning ville jeg gjette DOT 4.
Are Posted May 2, 2014 Author Posted May 2, 2014 Så det kan blandes hva som helst av DOT4 ? Om jeg går å kjøper en rimelig DOT4 væske å fyller opp skal det gå fint?
E_S Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Alle bremsevæsker (unntatt DOT 5) er blandbare. Stort sett er alt man får tak i er enten DOT 4, 4+ eller 5.1. DOT 5 er silikonbasert og kan ikke blandes med noen av de andre.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now