uklar Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Vurderer å selge bilen og tenkte jeg kunne høre litt om hva slags pris jeg kan forvente. Det er en 1989 modell MB E230 med manuell. Veldig lite rust, hjulbuene og kanalene er rustfrie. Bilen har gått ca. 160 000 km, motor og gir er veldig bra. skiftet olje og filter hver 10 000km i mitt eie. Nylig skifte viftereim, batteri, plugger og pluggledninger(ifjor) Det negative: Sprekk i frontruta, noen stygge riper og småe bulker på førerdøra. Utifra den informasjonen der, hva er en reell pris? Mvh Alexander
RuneT Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 Dårlig med opplysninger. Du vet jo mer enn dette om den? Hvis ikke du kan skifte ruta før salg, er det nok ikke mange kronene. Regner med du ikke har delkasko siden du selger med sprukket rute. Du skriver ikke noe om fargekombo, og en manuell er det kanskje bare ungdommen som vil ønske seg. Er den EU ok for 2 nye år og årsavgift betalt? Bra dekk? Interiøret er fint? Hengerfeste? 10-15000 tipper jeg. Teknisk stand betyr mer enn lav km hvis den ikke er strøken (og det er den jo ikke).
FredrikE300D Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 Jeg hadde maks gitt 18 000-20 000kr for bilen, hadde det vært en diesel hadde jeg kunnet gi mer. Mest sannsynlig hadde den blitt revet bort fra Finn.no første timen i det tilfellet. At bilen har manuell er i mine øyne heller ingen høydare. Jeg er litt kresen når det gjelder interiør og utstyr, at det er en 89 modell og ikke en 91-92-93 modell er også litt dumt. Har bilen dobbelt(duplex) registerkjede? ASD? Stasjonsvogn eller Sedan? AC? Takluke? Legg gjerne ut bilder og evt. chassinummer, så kan vi sjekke utstyrslista!
uklar Posted May 4, 2014 Author Posted May 4, 2014 Er chassisnr understellnr som står på vognkortet? isåfall så er det: WDB1240231A909659, Sånn utstyrs messig så er det ikke mye å skryte av. den har takluke, men den funker ikke helt, har ikke vært brukt på 10 år kanskje. ikke hengerfeste. Neste EU er i oktober i år. Det er sedan forresten, hvit utvendig og svart stoff inni med litt "treverk" i dashbordet. Det med ruta hadde jeg tenkt å fikse på kjøpers regning, dvs jeg hadde tenkt å bruke pengene jeg fikk fra salget til å fikse den på min forsikring. Da jeg ikke har penger til det nå. Prøvde å legge ut bilder men fikk det ikke til.
uklar Posted May 4, 2014 Author Posted May 4, 2014 Jeg hadde maks gitt 18 000-20 000kr for bilen, hadde det vært en diesel hadde jeg kunnet gi mer. Mest sannsynlig hadde den blitt revet bort fra Finn.no første timen i det tilfellet. At bilen har manuell er i mine øyne heller ingen høydare. Jeg er litt kresen når det gjelder interiør og utstyr, at det er en 89 modell og ikke en 91-92-93 modell er også litt dumt. Har bilen dobbelt(duplex) registerkjede? ASD? Stasjonsvogn eller Sedan? AC? Takluke? Legg gjerne ut bilder og evt. chassinummer, så kan vi sjekke utstyrslista! Hvordan sjekker jeg om den har dobbel( duplex) registerkjede? ASD? den har ikke AC dessverre.
Marevan Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 Av den info som har kommet frem tror jeg at du skal være veldig godt fornøyd om den går for 8-9tusen. Jeg hadde ikke gitt så mye, men det er fordi jeg ikke ønsker meg en 230 uansett. Men det er sikkert mulig å finne en som har lyst på den.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now