Geronimo Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Hi...har en e240-1998 mod.som jeg skulle skifta begge toppdeksel paknigene på.Lurer om noen kunne gjort det.Jeg bor i Modum kom.Ikke langt fra Drammen.Tekst meg om du er int.så blir vi enig om pris eller bytte i noe.TLF...93418009 Ronny
FredrikE300D Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Rart om det ikke skulle bli tett ved bytte av to pakninger på motorens toppdeksler. En forholdsvis grei jobb å gjøre selv også.
OlaNormann Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Hvis du siktet til min kommentar så var det mer som erting. Når man betaler noen for en revejobb å noe går galt så må man betale for jobben en gang til. Man har ikke noe krav om å få det fikset. Har sett så mange tilfeller at folk skulle få noen til å hjelpe seg så har noe gått galt og ting er blitt veldig dyrt. Har to biler nå som hjemmemekkere har ødelagt. En bmw må skifte ny topp og den andre er en 211 som de har borret store hull i toppdeksel og topp for å få ut knekt bolt til å feste diesel injektor. Ikke alltid ting går som man ønsker. Så det gjelder å kjenne til hjemmemekkerens kvalifikasjoner noen ganger.
Beckern Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Det er nok av "proffer" som knekker dysebolter. Min 211 har aldri vært mekket på andre steder enn merce verksteder før jeg tok over, likevel har man knekt en bolt og gjort nok av andre amatør-bommer.
OlaNormann Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Man kan være bedre mekanikere enn de fleste bilmerkere. Det største problemet er spesialverktøy. Verksteder har alle hjelpemidler som en garasje mekaniker ikke har. Knekte dysebolter, glødeplugger... Er en lek i dag med alt vi har i dag av spesialverktøy til hver enkelt oppgave.
FredrikE300D Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Det er forståelig, men her er det snakk om noe så enkelt som toppdekselpakninger Uansett, slike full fart, knekte bolter og plugge problematikk skyldes mye slurv og ting skal gå så veldig fort. Tar man seg god tid, så går alt bra som oftest I dag finnes det så utrolig mange kilder en kan bruke for å lese seg opp på ting når det kommer til bilskruing at man kan fint gjøre ting selv ved å samle inn informasjon på forhånd. Trengs det verktøy for jobben, bruker jeg å lage dette selv.
RuneT Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Ser ut som Fredrik er klar for jobben Jeg er litt enig med nordmannen her. Nå er dette såre enkelt, men nettopp derfor går det ikke lange tida på verksted, så da kan like godt proffene ta det hvis man ikke tør selv. Syns jeg da. Med mindre man er steinleggere som jobber for 40 kroner timen og kost/losji og hammer og meisel er spesialverktøy.. Seriøst Geronimo: Dette ordner du selv hvis du har 10 fingre. Start øverst og fjern det som er i veien. Største feilen du kan gjøre, er å teite for hardt når du skal montere toppdeksela på de nye pakningene. Da bulker du toppdeksel og det blir ikke tett.
Geronimo Posted May 3, 2014 Author Posted May 3, 2014 Hehe..takker for alle innlegg.Er jo enig i at man kan gjøre det selv,men er lei av å skru på bil egentlig.Men har bestemt meg...tar det nå i helga.Hørte på et verksted...de skulle ha 3500 for jobben,med pakn.da.Men nå tar jeg :)igjen takk. PS...har ikke hat noe skruing på denne 240 merca da.
OlaNormann Posted May 3, 2014 Posted May 3, 2014 Bra du har hatt lite tull med den. Har føler ikke det er store problemer med de pakningene så det er kanskje ikke begge som er dårlige? Pass på at du sjekker om eventuelt oljesvetting ved kjøleren på venstre side ved oljefilteret. De lekker ofte. Jeg har en spesial tang kun for å ta ut plugghettene på den type motor. De kan sitte litt, men får du problem kan du la de stå å vippe til side heller. Har du mye svetting lekk så bør du kanskje sjekke at det ikke bygger seg opp trykk i olje lokket når motoren er varm. For de motorene føler jeg er jevnt over veldig "tørre".
FredrikE300D Posted May 3, 2014 Posted May 3, 2014 Ser ut som Fredrik er klar for jobben Haha, nei jeg skrur ikke for penger, er som Ola sier, skjer alltid noe på biler man ikke kjenner godt. Det jeg mener er at det finnes mye litteratur og kilder på nettet som forteller deg hva og hvordan på de merkeligste ting! Perfekt om man ønsker å spare noen kroner på enkle ting.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now