Arne Nilsen Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Min1994 E300Td trenger så sårt senking. i dag oppdaget jeg lekkasje på venstre fram demper etter at kjerninga klaget på at bilen krenger noe vanvittig i høyre svinger, så da må det bli senk rundt om hele bilen til min store glede. noen som har senke sett og anbefale som ikke er for ekstremt men kler bilen også med tanke på komfort og kjøre egenskaper. Ser for meg et sett med 2 dempere og 4 fjærer til ok pris.
FredrikE300D Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Har et sett lesjøforsfjører jeg hadde på min E300Diesel. Lavt nok ble det Hentet det fra et vrak. Fjørene var da nye, kjørte med det i 3 måneder før jeg ikke gadd mer(senk er noe drit å kjøre med..). Du får si ifra om det høres interessant ut, så skal du få det billig(Du kan også få med to dempere jeg har liggende, originale, men ikke nye..), selv sverger jeg til originalt understell selv om det kan se litt noldus ut innimellom..
Arne Nilsen Posted May 1, 2014 Author Posted May 1, 2014 Har et sett lesjøforsfjører jeg hadde på min E300Diesel. Lavt nok ble det Hentet det fra et vrak. Fjørene var da nye, kjørte med det i 3 måneder før jeg ikke gadd mer(senk er noe drit å kjøre med..). Du får si ifra om det høres interessant ut, så skal du få det billig(Du kan også få med to dempere jeg har liggende, originale, men ikke nye..), selv sverger jeg til originalt understell selv om det kan se litt noldus ut innimellom.. ønsker en god bruks senking med litt mere avstivning en orginalen etter som at bilen føles mere som en båt en bil sånn som den er nå. så jeg går nok for 30mm senke fjerer av merket H&R og nye koni dempere om det ikke er andre som har bedre erfaringer?????????? Om jeg skal bruke min dyrebare fritid på å mekke bil så blir det nok nye deler så jeg slipper og tenke på om tingene holder 10000km eller 1000km,Er nok ute etter nye deler men takker for tilbudet Fredrik.
vegardxf Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 jeg har brukt vogtland sine fjører på flere biler nå, og synst de er en god mellomting mellom komfort og sport. 2000,- fra autoroyal.
Arne Nilsen Posted May 1, 2014 Author Posted May 1, 2014 jeg har brukt vogtland sine fjører på flere biler nå, og synst de er en god mellomting mellom komfort og sport. 2000,- fra autoroyal. ok kjekt. brukte du original dempere sammen med fjærene ?
vegardxf Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 jeg har brukt vogtland sine fjører på flere biler nå, og synst de er en god mellomting mellom komfort og sport. 2000,- fra autoroyal. ok kjekt. brukte du original dempere sammen med fjærene ? med original dempere er de ganske komfortabelt. med bilstein B8 blir det en god del stivere, litt for stivt til og være bruksbil etter min smak
Arne Nilsen Posted May 1, 2014 Author Posted May 1, 2014 jeg har brukt vogtland sine fjører på flere biler nå, og synst de er en god mellomting mellom komfort og sport. 2000,- fra autoroyal. ok kjekt. brukte du original dempere sammen med fjærene ? med original dempere er de ganske komfortabelt. med bilstein B8 blir det en god del stivere, litt for stivt til og være bruksbil etter min smak ok da tror jeg koni dempere blir for stivt tenker jeg. så kanskje jeg satser på originale dempere da sammen med senke fjærer. takker for tips Også regner med det går greit og justere nivå reguleringen bak for og ikke rasere original demperne bake på bilen. mvh Arne
FredrikE300D Posted May 1, 2014 Posted May 1, 2014 Kjøp ny justerringsarm til nivåregventilen først som sist, har den ikke blitt rørt på på en stund, så knekker den 80% av tilfellene Et meget dårlig bilde:
Arne Nilsen Posted May 1, 2014 Author Posted May 1, 2014 Kjøp ny justerringsarm til nivåregventilen først som sist, har den ikke blitt rørt på på en stund, så knekker den 80% av tilfellene Et meget dårlig bilde: hadde den løs i fjord sommer ved justering av nivået som var for høyt da, klok av erfaring så smurte jeg hele greia av bevegelige deler og gjenger inn i fett. men takk for tipset.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now