Guest MB for life Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Er det noen her som har erfaring med kicker C12 subbene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Har du slike, eller har du tenkt å kjøpe slike? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Er på tanken av å kjøpe. Har aldri hatt kicker før men har hørt mye bra av det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frank-Ove Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 min erfaring med kicker er at subbene deres trykker ganske heftig og forsterkerene leverer det de er oppgitt til (gjærne litt mer). har ikke hørt noe kicker komponentsett eller koax høyt, så har ingen erfaringer med de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Lagt merke til brukernavnet mitt? Har noen bilder av bilen utvendig, men jeg legger snart ut nye bilder av bilen min på www.home.no/lokallagkrsand/lokalbiler.html Men kun av utseendet! Gjør en forvandling neste fredag (18. august) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Er på tanken av å kjøpe. Har aldri hatt kicker før men har hørt mye bra av det... Har du fått noe pris på dette, er det brukt eller nytt? Hva har du forøvrig i bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Meget heftig bil.. Var det du som kjøpte den av Arne? Den ser meget gjennomført ut. Har kommet over en slik kasse med 2 12" basser,brukt til 1500,- Men jeg SKAL ha skikkelig trykk i bilen så jeg gidder ikke å kjøpe noe jeg ikke blir fornøyd med. Nå har jeg 12" rockford power punch som er koblet på en boss? forsterker på 2*2000w og en kondensator på 1 farad. Er langt fra fornøyd.. Så nå er jeg inn på tanken av å prøve kicker.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Riktig, men da kjøper du ikke C12-4, som den heter!!! Forøvrig, RF Power Punch er MYE kraftigere enn C12-4.... Men bytt ut forsterker`n din også du, og få noe med EKTE watt!! Grunnen er SÅ enkel: http://www.dealtime.com/xPF-Kicker_C12 300W elementer? Jeg har 2 stk 12" av årets modell som kom ut i Mai... CVX12" - 1500W elementer, og det er PR STK... Sammen med en Kicker KX-1200.1 monoblokk, og drar ut ca 135 dB med dette... DA trykker det! Men det er ikke godt nok, da anlegget ikke er optimalt bygget (har halvparten av optimal størrelse på kasse, og jeg har lukket kasse, men jeg skal bygge portet kasse!) Når jeg har fått bygget optimalt, regner jeg med å hente ut mellom 140 og 145 dB med hjelp av de to CVX12", og da begynner jeg faktisk å nærme meg Norgesrekord...! Viser forøvrig til testresultat gjort i Kristiansand 13. mai, 30 minutter etter at anlegget var startet å spille FOR FØRSTE GANG! http://www.emmaweb.no/Resultater/reskristiansand06.htm Han som heter KEKO i klasse 2W, er en jeg kjenner litt til i Kristiansand... Og mitt anlegg er tunet bedre inn nå, og er spilt inn mer også, og siste måling jeg hadde så spilte jeg 134,6 dB (9. juni i Kristiansand)... Det blir bare bedre og bedre... Jeg har bedre individuell poeng-score på installasjon og utseende, faktisk den beste..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 min erfaring med kicker er at subbene deres trykker ganske heftig og forsterkerene leverer det de er oppgitt til (gjærne litt mer). har ikke hørt noe kicker komponentsett eller koax høyt, så har ingen erfaringer med de. Kicker sin KX1200.1 gir faktisk mer enn 102,4% av det den lover..... Iht sertifikatet som følger med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Da snakker vi.. Har du stor dynamo på bilen din? Har du noen bilder av stereoen da? Da har vel ikke du noen problemer med å få basstrykket fram i bilen vil jeg tro.. Hvor mange liter skal en portet kasse til disse subbene ha? Har forøvrigt bestilt meg samme front lykter som du har på bilen,heftig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Hei igjen! Jeg har standard dynamo til E220T`n... Trenger faktisk ikke mer enn det! Jeg har ingen bilder av stereo`n, som jeg legger ut på nettet... Nei, det er herlig med lyd i den bilen, men det er viktig å få isolert bilen skikkelig først - spesielt hører jeg det på varmedekselet over bakre eksospotte.. Den er SKIKKELIG irriterende..! En portet kasse til mine Kicker CVX 12 skal ha ca 130 liter. Skal man bygge EI kasse, er det også viktig at det settes en fysisk skillevegg i kassen, slik at det blir 2 stk kamre på 65 liter fysisk adskilte fra hverandre... Det blir best resultat med dette! Ja, det er frontlykter jeg synes passer til bilen!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Hei&hopp! Jeg trodde kansje du hadde behov for en større dynamo på et så kurant stort anlegg.. Er det 75A som er orginalt på bilen din? Bruker du kondensatorer isteden da eller? Har du bygd kassen slik at den står helt inntil seteryggen med bassene mot luken?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Nei, det er ikke behov for en større dynamo.. men det som er begrensningen her, er kabel-størrelsen for kablene som leverer strømmen, ikke bare fra batteri til kondensator/forsterker, men også fra dynamo og opp til batteri. Løsningen som finnes på en S124 idag er for dårlig, da det er en TYNN kabel som går fra dynamo og opp til fordelerblokken på støtdemperhuset, og deretter videre derfra og opp til batteri med en annen TYNN ledning. Jeg skal legge opp 50 kvm (1 gauge) kabel der, og fra batteri til en batteribank baki (som bare er på planleggings-stadiet, men som snart muligens omsettes i 2-3 nydelige batterier til!).. Ikke sett på dynamoen jeg, men lurer på om ikke det er en 90 AMP dynamo? Jeg vurderer, hvis jeg skal ha inn mange batterier, å sette inn Stinger sin 200 eller 250 AMP dynamo, litt for ladingen sin skyld, men også litt for syns skyld..... Den er kraftig, og flashy... Altså, en litt annerledes farge enn originalt... Ja, jeg har kondensator... Men den er der mest for syns skyld... Batteriet jeg benytter i bilen er et Stinger SP1700 (ja, riktig 1700 ampere-timer`s batteri), som leverer nok med strøm! Men jeg vurderer også her å sette inn hvertfall 1 stk til, om ikke jeg skal ha 4 stk.. en for hvert batteri.. Jeg planlegger og tenker... Som jeg nevnte tidligere, så er ikke min "kasse" optimal, i den grad du kan kalle det en kasse... Slik mitt er bygd nå, bare fort-og-gælig, så er det lagt ei 19 mm MDF-plate over hele gulvet i bagasjen... Det er skjært 2 hull i denne bakerst, rett ved åpningen, da det på S124 er ei "verktøykasse" her.. Verktøykassa er på ca 65 liter, og det er det jeg har idag.. Som sagt, ikke noen optimal løsning i det hele tatt, og dette skal fixes på i løpet av høsten.. Nå skulle jeg bare ha litt lyd først...! Slik det står nå, så er den ene bassen riktig vei, dvs at du ser på den "as always".. Den andre bassen står opp ned, slik at du ser på magneten/spolen og ikke på membranen... Skal være litt show.. Og da får du også sett hvordan bassene ser ut fra begge sider.. Spolen er krommet, og det gjør det enda litt mer show`ete... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Men, MB for life.... Hvor er du fra, er du med på noe treff hos oss? Du har ikke lyst å bli medlem hos oss da...? Da kan vi utveksle litt flere erfaringer og jeg kan komme med enda flere råd og tips til deg, om du ønsker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Hei igjen! Er ikke registrert som medlem enda nei for jeg får aldri noe regning tilsendt i posten!!! Det er ca 6 mnd siden jeg skulle hatt den men.... Holder til litt nord for Trondheim. Syns det sjer svært lite i Trheims klubben,dårlige greier ja!!! Har ikke vært på noe stooore treff enda nei men gleder meg til neste treff for da skal jeg dit,bare alt er greit med stereon så.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 Hei igjen! Er ikke registrert som medlem enda nei for jeg får aldri noe regning tilsendt i posten!!! Det er ca 6 mnd siden jeg skulle hatt den men.... Send en mail til Roger på medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.com så garanterer jeg at du får innbetalingen i posten på under en uke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Send en mail til Roger på medlemsansvarlig@mbentusiastklubb.com så garanterer jeg at du får innbetalingen i posten på under en uke! Den meldinga burde vel gå rett inn eller...det er jo Roger'n han driver og utveksler stereo-planer med vel ?? :roll Jo, men innmeldingsprat hører hjemme på mail og ikke i denne bilstereotråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Ca 8 mil.. Ska send en mail ang. medlemskapet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 21, 2006 Share Posted August 21, 2006 Flottings!!! Vi jobber for stadig å forbedre oss, og det har vi kommet laaangt på allerede..! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Stemmer bra det ja.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Men du MBkicker.. Jeg ser på siden til extremecars.no at de selger kicker cvx subbene i 2ohm og 4ohm.. Hva er forskjellen? det er akurat den samme dataen på de..??? Jeg kan ikke se de har den monoblokken du nevner heller.. Har du tips om en annen side som selger kicker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 22, 2006 Share Posted August 22, 2006 Men du MBkicker.. Jeg ser på siden til extremecars.no at de selger kicker cvx subbene i 2ohm og 4ohm.. Hva er forskjellen? det er akurat den samme dataen på de..??? Jeg kan ikke se de har den monoblokken du nevner heller.. Har du tips om en annen side som selger kicker? Japp! Forskjellen er hvilke muligheter du har til å koble sub`en til forsterkeren... F.eks har jeg 2 stk 4 ohm`s elementer, og når jeg parallell-kobler dem spiller jeg ned i 1 ohm. Derimot, hadde jeg gjort det samme med 2 ohm`s elementer, hadde jeg vært nede i ca 0,25-0,50 ohm, og det er det svært få-om INGEN-forsterkere som er stabile i... Skal du derimot ha bare en sub, så går du for en 2 ohm`s sak, og parallell-kobler denne. Da vil du også med den spille ned i 1 ohm. Angående forsterkeren, så er det fordi KX1200.1 er "utgått" vare, dvs den er ikke i salg lenger... SX1250.1 er derimot i salg, selvom det er litt råflott å ha en digital forsterker som drar sub`ene...! Andre som selger Kicker... Vel, usikker på nettet.. Men Team XCS selger jo, men de har satt webshop`n sin passiv inntil videre... www.xcs.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MB for life Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Okay,sånn å forstå ja.. Har du vært borti kicker kx 700.5? Vil denne duge til cvx12"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Ja, jeg har kondensator... Men den er der mest for syns skyld... Batteriet jeg benytter i bilen er et Stinger SP1700 (ja, riktig 1700 ampere-timer`s batteri), som leverer nok med strøm! Men jeg vurderer også her å sette inn hvertfall 1 stk til, om ikke jeg skal ha 4 stk.. en for hvert batteri.. Jeg planlegger og tenker... 1700 amperetimer er kanskje å ta i litt? Du mener kanskje 1700 A ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted August 23, 2006 Share Posted August 23, 2006 Hmmm... moderering... Second Cranking: 1700A Short circuit current: 3500A SP1700: 72Ah DER har vi det... Det vil si 1700A rms og 3500A på peak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts