Sarlacc Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Hei! I forrigårs kveld vaska/smurte/justerte jeg opp den elektroniske gasspedalen. For å komme skikkelig til, skrudde jeg av "dingsen i midten på innsugsmanifoilen". Feilkode 11 på pinne 14 forsvant etter dette I går, når jeg kom hjem fra jobb, hørte jeg en "tokk-tokk-tokk"-lyd med motor på tomgang. Garantert ikke ventil"klikking". Kommer fra bakre ende av motor. Noen ide? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 ikke anelse... følger lyden turtallet ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarlacc Posted August 10, 2006 Author Share Posted August 10, 2006 Jepp. Inntil motorstøyen overdøver. Bilen går som den skal. Ingen symptomer på at noe er galt, som jeg kan tenke meg. På tomgang er lyden høy nok til at man hører/merker den i kupeen. Ingen feilkoder fra motorstyring. Første jeg tenkte på var at her er det en sylinder som ikke 'fyrer', og bare blir med rundt. Men da burde jeg vel helst ikke høre så mye til det OG at det burde hagle feilkoder (misfire, etc). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts