Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mercedes 300 D 95 mod trekker strøm over en vis tid. Sikkring 9 og C da hører jeg ett rele klikker, og alle vindus heisene funker selv om bilen er stoppet og bilen låst. Noen gode forslag?

Posted

VElkommen i strømtrekkerklubben! Hadde samme problem selv med sikring C. Ikke noe galt at reléet bak tikker (for mitt vedkommende iaf..).

Desverre så styrer sikring C svært mye i bilen. For min del så var problemet baklukelåsen til min s124 300TE, koblet av denne og strømtrekket forsvant.

Mål strømtrekk med voltmeter og trekk ut én ting av gangen, så finner du ut av problemet!

Posted

Åpne panseret, lås bilen. Koble et amperemeter i serie med hver sikringskurs og mål strømtrekk. Selv bruker jeg å ta ut en og en sikring og dermed sette målepinnene i sikringens kontaktpunkter i sikringsboksen. På den måten slutter du kretsen igjen og får målt strøm.

Notèr deg strømtrekk på hver kurs, legg det gjerne ut her, men du merker nok under målingene at det er en eller annen kurs som skiller seg ut.

Lykke til!

Posted

Ja det er sikring nr 9 og sikring nr C som har forbruk. Det jeg syns er rart er at el vinduene funker bestandig, selv når bilen er stopper og låst. Har ikke skjema som sier ka dem går på, da hadde det vært lettere å luke ut kor feilen er.

Posted

Det er vel komfortreléet som styrer de automatiske vindusheisene når tenning er av. Ikke helt sikker, men mener dette er sikring C.

Posted

Sjekk dørbryter i fører- og passasjerdøra, disse skal trigge komfortrelleet. Detaljene rundt komfortrelleet vet jeg lite om, men du kan jo ta det ut og måle etterpå? Vindusheiser og takluke skal kunne kjøres med åpne fremdører.

Posted

Bilen min stjeler sånn ca 200-300mA på sikring C.

Koblet vekk comfortrele blir alt bra. (sitter under baksete sjåførside)

Det siste jeg har funnet ut på min er att ene ledningen gul/blå i kontakt D stjeler strøm.

Jeg har tatt den ut, men vet ikke hva den går til.

Husk ved feilretting å ha fremdørene lukket eller koble ut dør bryteren.

Posted

Jeg hadde noe tilsvarende på min. Da var det releet til vinduer og takluke som hang inne hele tida. Du finner det under venstre baksete. En lang boks med mange kontakter

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...