Leomk Posted April 29, 2014 Posted April 29, 2014 Ble nylig eier av en 1989 mercedes 190D 2.0 med ASD og ABS. Kort tid etter kjøpet begynte det å ule en del fra bakenden under akselerasjon og venstresving, jeg tenkte det var diffen og at "det går til det står". For et par uker siden knakk stikkaksel på høyre side tvert. Mansjetten har trolig hatt en liten lekasje over tid, og akselen rustet og knakk rett foran leddet. Har prøvd å bestille brukt stikkaksel et par ganger, men i begge tilfeller var den for lang og måtte sendes tilbake. Den knekte akselen har jeg anslått å være ca. 603-629mm lang (sammenpresset-uttrekt) og innfestningen til diffen har en diameter på 102mm. Det jeg lurer på er; -Hvor kan jeg finne orginaldelenummer på denne(om det ikke er rustet bort)? -Vet noen hva selgere vanligvis oppgir som lengde på denne typen aksel(så slipper jeg flere feilbestillinger)? -hvor vanskelig er det å få tak i denne stikkakselen? -Og optimisten i meg lurer såklart; Har noen en liggende til salgs?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now