Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nylig blitt en stolt eier av en sliten 96' 230 Avantgarde.

Merket allerede når jeg hentet den at det var et gråhvitt slør på innsiden av frontruta, og litt på siderutene framme.

Fikk vaska det vekk, og tenkte ikke noe mer over det. Nå har jeg merket at nivået på kjølevæska har minket, det lukter over gjennomsnittet gammel merce i kupeen, og det dugger på innsiden av rutene. Det er vel nærliggende å tro at kjøleregisteret lekker?

Finner dog ingen fuktighet i gulvet.

Var akkurat på biltema og kjøpe radiatorsement, og påfyll av kjølevæske. Hvis dette ikke hjelper og jeg må bytte registeret, hvor mye jobb har jeg foran meg?

Et bilde av herligheten:

10312158_655525081168182_731409312_n.jpg

Posted

Diagnosen din høres ganske riktig ut...

Heldigvis holder slike midler ganske ofte.

Hvor mye jobb det er på 210 vet jeg ikke, men jeg har byttet på en del biler av andre merker, det er som regel et skikkelig helvete.

Neste gang jeg opplever slikt vil jeg helle på sånn fiks som du bruker, og så selge bilen fort som fy!

Posted

Arbeidet med å bytte register går stort sett på å ta ut dashboard. Helt rett frem skruing og helt grei jobb om du setter av en helg og holder orden på skruene :)

Din diagnose stemmer nok ganske bra :) Lukter det litt glykol i bilen også?

Posted

Øhm.. Hvordan er tilstanden ellers? Annonse?

Som siste utvei kan du ta av trykket på kjølesystemet og kjøre uten trykk. Dette har jeg gjort på en del biler som mister vann med bra resultat.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...