Kruste Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 Var ute på langtur i dag da jeg merket at det begynte å lukte eksos inne i bilen pluss at den sluttet å dra. Satt med full gass, men så godt som null respons. Kom meg av veien og stoppet bilen og ventet noen minutter og startet motoren da gikk den normalt til jeg hadde fåt kjørt noen km igjen da var det samme om igjen. Har en Autel diagnosescanner fikk lest av koder og disse to feilmeldinger spratt opp. Check component B5/1 ( charge pressure sensor ) Charge pressure is too low Dieselparticulate filter Flow monitoring of air mass the air mass is too small Kan opplyse at innhold i partikkelfilter er fjernet. Bilen det gjelder er en W211 220 CDI
Beckern Posted April 28, 2014 Posted April 28, 2014 At det lukter eksos er jo ikke så lovende. Først ville jeg sjekket for lekkasje mellom turbo og innsugsmanifold. Som regel det som gir lavt ladetrykk. Men som sagt, eksos høres ikke helt bra ut. Sjekk dyser for lekkasje.
Kruste Posted April 29, 2014 Author Posted April 29, 2014 Har sett på bilen og kan ikke se noe lekkasje på dyser el. skrudde av luffilterboksen så jeg fikk innsyn til turbo, men kan ikke se noe som er feil. Startet bilen, skal det hvine og frese så voldsomt i turboen ? synest lyden var veldig høy !!!! Ifølge feilmelding er det feil på turbotrykksensor hvor er det denne sitter ? Har også prøvekjørt bilen nå og den går som normalt, men det lukter eksos. Sikkert et dumt spørsmål hvist det er feil turbotrykksensor kan det komme ut eksos der ? Har også merket at det er en helt annen lyd i eksosen nåt jeg ruser motoren.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now