Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Har en 03 S320 CDI.

Ved kjøring over fartsdumper eller vaskebrett klonker det noe grusomt til tider. Virker som det blir bedre etter en tids kjøring. Kommer fra høyre foran. Forsøkte bytte med et brukt fjørben men lyden er helt lik. Til tider kommer lyden på helt flat fin vei også. I det siste har kompressoren begynt og gå støtt og stadig. Noen ganger blåser og ordner den mye også.

Kan det være noe annet enn selve fjørbene? Den siger ikke ned i løpet av natta eller noe. Fungerer normalt. Bare mye lyder og tull.

Håper noen kan hjelpe så jeg ikke unødig bytter fjærben til 10 lapper ! :o

Posted

Klonkelyder i forstilling pleier i de fleste tilfeller å være utslitte bærekuler. Anbefaler å få sjekket dem på bilen. Akkurat hatt en runde med bytte på begge mine biler (Alt av bærearmer/casterstag og styre/endeledd). Forsåvidt grei jobb å bytte bærearmer på nyere MB selv, men bør/må nesten inn til forstillingskontroll/justering etterpå.

Posted

Glemte og skrive det men har fått sjekket kuler etc.hos en lokal Mb mekaniker. Vi konkluderte med at det var fjærbene. Men dette var før jeg byttet til et annet.! Syntes det er rart at lyden er helt lik i det andre bene. Værst på morgenen osv.

Virker forresten som det blir bedre når jeg setter fjæringa i sport modus. Kanskje bare fordi ting beveger seg mindre da.

Ingen med lignende erfaring?

Posted

Kula som stabstaget er festet til nedre bærbar er gjenganger på 211. Ikke så lett å sjekke alltid. Nå kjenner jeg ikke forestillinga på S-klasse, så forbehold om feil.

Forøvrig må det nevnes av erfaring at enkelte MB-mekanikerene ikke alltid finner selv de mest åpenbare feil. Nesten så man må stå med en pekebok med figurer av bildeler og forklare dem hva de skal se etter. (Nedless to say at jeg skyr unna? Har 2 verksted jeg stoler på, ingen av dem har stjernelogo på veggen)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...