Arne Nilsen Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 Bærebroen min i bakstillingen(broen) vipper ned i fremkant når jeg kjører frem med min E300 diesel. virker som om foringene bare glir opp og ned med 1-2 cm slakke på en stor rund stål klump fra rammen på bilen. må jeg bytte disse før EU kontrollen? Og hvordan bytte jeg disse 2 foringene ? Noen med erfaring med dette ??
FredrikE300D Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 Du tenker på de store fire foringene som fester subframe(taværs) til karosseriet? Så tenker du på at de fremre strekkes nedover når du setter den i gir? Med hjula på bakken antar jeg? Det er jo ganske naturlig at de to fremfre strekker seg litt nedover når man setter vogna i gir. Har sjekka mine ved å ta et brekkjern forsiktig mellom karosseri og foring og sjekket om det er veldig slakt uten at det har vært noe å snakke om. Verre er det om innfestningen har rustet bort og løsnet. Jeg må si jeg har problemer med å skjønne hvilke foringer du mener.
Arne Nilsen Posted April 26, 2014 Author Posted April 26, 2014 Du tenker på de store fire foringene som fester subframe(taværs) til karosseriet? Så tenker du på at de fremre strekkes nedover når du setter den i gir? Med hjula på bakken antar jeg? Det er jo ganske naturlig at de to fremfre strekker seg litt nedover når man setter vogna i gir. Har sjekka mine ved å ta et brekkjern forsiktig mellom karosseri og foring og sjekket om det er veldig slakt uten at det har vært noe å snakke om. Verre er det om innfestningen har rustet bort og løsnet. Jeg må si jeg har problemer med å skjønne hvilke foringer du mener. Ja det er dem 4 store jeg snakker om som er feste i karosseriet og det slår noe jævlig når jeg kjører frem,dem 2 fremre på traversen glider opp og ned med en slakke på ca 15-20 mm.
S-MO Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=14440.0
Arne Nilsen Posted April 29, 2014 Author Posted April 29, 2014 Takker. nå er foringene i garasjen så til helgen bli det bytting av dem.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now