Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ikke fungerende ryggelys på min 1994 modell E300TD Automatgir.

Pærer og sikringen er sjekket og i orden.

er det noen som har forslag til løsning på problemet eventuelt hva jeg burde gjøre for og fikse problemet.

lurer på om ryggelys bryter lett kan sjekkes om den fungerer ?

Posted

Du har vel den typen med bryter i venstre side på kassa?

Tredd over girakselen.

2 ledninger til starter kutt og 2 til ryggelys.

Pin 1 og 2 er vel ryggelys?

Før de gikk helt i stykker kunne man få lys ved å lirke i girspaken litt frem eller tilbake.

Du får se. Tenning på og det er strøm ned på den ene til ryggelys så kan du jo jumpe over til den andre.

Posted

Stemmer. Kontakt med 4 ledninger på, rektangulær plugg med låsing på. Venstre side av gearkasse. Sitter skrudd fast en enhet i metall, ser den såvidt her, en hvit plastlåsing som holder kontakten på plass.

$T2eC16RHJHMFH!hjtOLkBSB84EEBfw~~48_20.JPG

Posted

Stemmer. Kontakt med 4 ledninger på, rektangulær plugg med låsing på. Venstre side av gearkasse. Sitter skrudd fast en enhet i metall, ser den såvidt her, en hvit plastlåsing som holder kontakten på plass.

$T2eC16RHJHMFH!hjtOLkBSB84EEBfw~~48_20.JPG

Bryter og kontakt er lokalisert, Takker

Posted

Du har vel den typen med bryter i venstre side på kassa?

Tredd over girakselen.

2 ledninger til starter kutt og 2 til ryggelys.

Pin 1 og 2 er vel ryggelys?

Før de gikk helt i stykker kunne man få lys ved å lirke i girspaken litt frem eller tilbake.

Du får se. Tenning på og det er strøm ned på den ene til ryggelys så kan du jo jumpe over til den andre.

Etter min erfaring så sluttet bare ryggelyset og virke uten og vise noe svakhet så jeg måtte lirke.

funker det med prøvelampe tror du ??

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...