Myrsveen Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 Heisann:) Har et problem med den ene merca mi, dette skjedde etter at jeg kjørte bensintomt for 3 uker siden. Motoren stopper når den blir varm, men starter igjen med en gang den blir kald. Har byttet nytt bensinfilter og pumpa er i orden. Har hørt at folk har hatt problemer med svinghjulssensoren. Hvor finner jeg denne? Mvh Fredrik
T.Vårlid Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 Tenningdeler er i orden? dårlig fordeler kan gi slike symptomer.
Myrsveen Posted April 25, 2014 Author Posted April 25, 2014 Pumpa starter hvertfall:) Men nå har jeg problemer med å få start på den selv om den er kald, den starter nesten, så bare buler den ut. Også går plutselig vindusviskeren på. Jeg fikk 5 liter med dårlig bensin da jeg kjørte bensintomt, men har blandet ut dette med rundt 40 liter. Bilen gikk i en halvtime her om dagen, men til slutt begynte den bare å fjuske, deretter stoppet den. Jeg har ikke skrudd veldig mye nedi det motorrommet der før derfor synes jeg det er vanskelig å vite hvordan jeg går frem. Tusen takk for svar
Beckern Posted April 25, 2014 Posted April 25, 2014 Når du har gått bensintom og du får problemer umiddelbart etterpå ville jeg forfulgt det sporet først. Det er ikke uvanlig at bensinpumper streiker etter litt tid, altså når den går varm. Da vil den gå når du slår på tenninga men stopper etter kort tids drift. Det jeg tenker er at pumpa er skadet av å gå uten veske/kjøling og har begynt å fuske. Andre muligheter er dårlig elektrisk kontakt ifm tenninga forårsaket av risting ifm med at motor var i ferd med å gå bensintom.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now