Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har en w211-06 (facelifted). Jeg ser at ytre parkeringsensorer bak ryker ca hver 24 mnd. Dvs i snitt 1 parkeringsensor pr. år. Det er litt irriterende å betale 1.200,- hver gang for å få skiftet. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør dette selv?

Ser at sensorer er å få kjøpt rimelig på nett. Er det noen som kan anbefale en "selger" ?

Posted

Er veldig lett å ta ut i alle fall på min før facelift bil. Bare legge seg ned under bilen bak og klipse av. Ny sensor leveres jo uten lakk så man må eventuelt spraye på litt farge selv med en sprayboks. Resultatet burde bli "greit nok" siden det ikke er så stor flate som skal lakkes.

Har aldri skiftet på min så er litt usikker på hvor man "bør" kjøpe disse. Jensen bilservice i Drammen reklamerer jo med hyggelige priser så kan høre der.

Posted

Som andre sier, så finner du sensorer billig på ebay. Jeg har funnet dem under kr. 200,- (ebay.co.uk), for originale, og da får du dem hjem uten å betale noe gebyr av noe slag. Sensorene er veldig enkle å bytte, både foran og bak, så når du får feil, er det nesten bare å bytte på måfå til feilen forsvinner.

Ofte sprekker de opp i "gummien", så det kommer vann inn. Da har du feil når det er regnvær, og ok når det er tørt. Disse kan man ofte med hell tørke ordentlig, og lime på nytt, så er de nesten gode som nye igjen.

Det er ikke nødvendig å slette feilmelding etter byttet. Når defekt sensor er erstattet med fungerende, forsvinner feilen, og systemet kan brukes igjen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...