Madde Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Hei! Lurer på hvor sitter sensorene som styrer dag/natt på commanden ? På speilen eller selve vinduet? Har en 08 mod 211.
KennethJ Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Sensoren sitter sammen regnsensoren (om du har det), og er en sak som sitter mellom taklampe og vindu. Men, så kommer det selvsagt et men.. Dersom den ikke funker som den skal KAN det være taklampen som er defekt, siden denne er en slags styringsenhet.. Dersom bilen også har regnsensor som ikke funker kan det være en sammenheng der.
Madde Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Regnsensoren og taklampe fungerer. Men takluka fungerer ikke. Kan det være sammenheng der?
Guest 1042 Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Ja. Overhead control panel eller noe sånt heter den enheten med lys og bryter til takluke. Som Kenneth sier så er blant annet regnsensor OG lyssensor også koblet til den. Kan testes med Star, synd du bor så langt unna folkeskikken (her jeg bor... ) . Har jo en slik en i garasjen.
KennethJ Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Det kommer sikkert noen med Star til Gol tenker jeg, så da er det vel bare å komme seg dit så du får testet?
Madde Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Har hatt star test men ikke fått beskjed om at det ligger feilkode på hverken den sensoren eller takluka selv om takluka ikke fungerer men da kan man være heldig at hvis takluka blir fikset så vil sensoren virke? Sga ikke til Gol i år jeg
KennethJ Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Jeg vil tro det ligger en feilmelding på taklampa/takmanøvreringsenhet eller hva den nå heter. Dette gjelder også belysning i klima om du har klima med display, og ikke bare navi?
Guest 1042 Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Ikke alltid man finner ut av feil ved bare avlesing av feilkoder. Må noen ganger dypere inn i systemet.
Madde Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Ja når du si det så e d litt dårlig lys i klimaet også. Men d som irritere mest er at commanden ikke skifter fra dag til natt. Det må æ gjøre manuelt.
KennethJ Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Da er det sannsynlig at det er enten taklampe eller lyssensor..
Madde Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 Tusen takk for svar veldig greit for ei frøken med lite peiling
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now