Erimarlie Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Hei folkens! Jeg er i ferd med å selge en helt original 280 SL fra 1983, men trenger litt hjelp til å finne ut av prisen. Jeg legger til noen bilder og forteller litt kort om den, all hjelp settes stor pris på! Bilen er i helt original stand og ble opprinnelig innkjøpt fra Tyskland hvor den hadde hatt en eier (som visstnok var et petimeter som omtrent ikke kjørte bilen i regnvær og som førte en logg over polering). Bilen hadde først en eier i Sandefjord som lagret den en kort stund og solgte den videre til meg. Da var den kjørt 59000 km. Bilen ble for noen år siden påkjørt på venstre side foran og påført noen blikkskader, som ble reparert på verkstedet til Bertel O. Steen på forsikring. Takk på forhånd!
Stig Posted April 24, 2014 Posted April 24, 2014 Heisann Erimarlie! Så annonsen din på finn, og det er jo flere ting som kan tale til fordel for din ønskede pris. Men for å oppnå denne må du enten ha god tid, eller henvende deg direkte til kjøpere i Europa. Denne annonsen har kanskje blitt brukt som egen prisreferanse? Denne selgeren er jo kjent for å ha svært god tid, så ha det i mente. Vet ikke om de europeiske versjonene i snitt går for høyere pris enn de californiaimporterte, men kan se ut som om det er en trend at de med større motoralternativene er mer populære enn rekkesekserne. Gjentagende feil på californiabiler er tørt og sprukkent instrumentpanel, skinnseter og revnede kalesjevinduer, mens rust er det som plager de europeiske. Om dette ikke er ting du er plaget med kan du kanskje vise til dette med bilder i salgsannonsen? Om A/C faktisk fungerer så kan du jo få med dette også. Til slutt! Du har jo ekstremt lav kilometerstand på bilen din. Det må jo bety noe for riktig selger, men akkurat hvor mye dette faktisk slår ut i pris tør jeg ikke anslå..
Erimarlie Posted April 25, 2014 Author Posted April 25, 2014 Heisann Stig! Jeg har vært litt usikker på prisen, 250.000 var der vi startet men jeg syns det virket veldig mye for denne bilen, etter å ha gjort research på lignende biler til salgs rundtom på internett. Jeg sitter og vurderer prisen ned til 180-190 området, men da venter jeg litt med det og ser hvordan det utvikler seg. Instrumentpanel og seter er i tipptopp stand, kalesjen har noen veldig små flenger, 2-3 stykker rundtom vinduene men det er såvidt merkbart, og AC funker som bare det, så da skal jeg forandre litt på annonsen og flise ned og ta noen fler bilder. Takk for svar, Stig.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now