myhre Posted April 22, 2014 Posted April 22, 2014 Hei, Jeg har di siste dagene fått en go del hvining ved gasspådrag? Det startet så vidt ved kraftig sving for ca.2uker siden, å har di siste dagene blitt verre å verre. Det hyler skikkelig om jeg står helt stillt f.eks. lyskryss å trår hardt på gassen. Kan det være vifte reima? Det er forresten en 81mod 280se
FredrikE300D Posted April 22, 2014 Posted April 22, 2014 Høres jo veldig sånn ut da! M110 motoren antar jeg har kilereimer, og at servopumpa går på egen reim(kun antagelser). Når du fyrer opp om morran og kjører på hardt med dynamolast, kviner det ekstra da? Hadde uansett begynt med viftereimer og eventuelt strammet denne litt! Antar at strammingen sitter på dynamoen dersom det er kilereim.
myhre Posted April 22, 2014 Author Posted April 22, 2014 m110 motor ja. Dynamoen å reima er helt nye kun noen 100km. Men det var forrige eiger som bytta dette, så ja jeg får sjekke om den har rett moment. Det kviner egentlig ganske mye hele tiden uavhengig om den er nystarta om morgenen eller om den er varm. Får sjekke ut strammehjul å slikt. Har sett at di selger sånn reim spray er det bare tullegreier eller kan det være ett forsøk?
Jørgen F.J Posted April 22, 2014 Posted April 22, 2014 Anbefaler IKKE den dær spraylim greierne for reim, ødelegger reimskiver med det. (min erfaring) .. Kan være feil reim. kan jo også være slakk. Blir det værre hvis du heller vann over ?
FredrikE300D Posted April 23, 2014 Posted April 23, 2014 Slåenge reima er passe stram, og bredden på reima er korrekt skal ikke slike ting være nødvendig.
myhre Posted April 23, 2014 Author Posted April 23, 2014 flyttet dynamoen ett hakk ut, altså strammere (den var løs i forhold til servo reima) å det høres ut som det løste seg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now