Jump to content

Bygge om til 500 front (S124)

Recommended Posts

Guest Vihovde
Posted

Hva trenger jeg, og hvor er det billigst å bestille deler fra ? Hvis det er mulig, er det spesielle bakskjermer/hjulbuer til en S124 (500) ? Noen som har bilder ev en S124 med 500 look ? Hvilke felger/dekk mener dere jeg burde hatt hvis det blir en 500 look ?

Regner med at Frode S skaffer meg ett pent grått skinn interiør med tiden.

En annen ting er karossori deler generellt, hvor vil dere anbefale kjøp av disse ? Orginal eller uorginal ? Ringte på pris hos BOS på en fremskjerm, dem skulle ha nesten 2800,-  :shock:

Posted

Som du kanskje vet er det ingenting som heter E500T, altså S124 i 500 utgave. Charlie har jo bygd om en S124 til "500 look" og Arne har gjort det. Innen de svarer kan du søke litt, for du er ikke den første som spør.

Posted

Hva trenger jeg, og hvor er det billigst å bestille deler fra ? Hvis det er mulig, er det spesielle bakskjermer/hjulbuer til en S124 (500) ? Noen som har bilder ev en S124 med 500 look ? Hvilke felger/dekk mener dere jeg burde hatt hvis det blir en 500 look ?

Regner med at Frode S skaffer meg ett pent grått skinn interiør med tiden.

En annen ting er karossori deler generellt, hvor vil dere anbefale kjøp av disse ? Orginal eller uorginal ? Ringte på pris hos BOS på en fremskjerm, dem skulle ha nesten 2800,-  :shock:

Er det ikke bare å ta fanger, skjermer og lykter(evnt. bare glassene) fra en E500 og skru det på din?

En helt annen ting er at det vil jo se pussig ut med 500-look foran og ikke bak.

Guest Vihovde
Posted

Etter å ha lest innlegg fra Arne angående ombygging til 500 look, så tror jeg slår ifra meg den tanken :? Han regnet med 70.000,- pluss MASSE arbeid.

Eneste 500 look`n jeg skal ha er lyktene :lol:

Posted

Den eneste som er bygget opp riktig utvendig er bilen til MBkicker. Den har riktige hjulbuer bak som starter langt bak på skjermen og den har også 500 bakfanger. Bakfangeren er lagd av standard og 500 fanger.