Jump to content

ASR defeat på 124 med R6 - løsningen er her!


Guest Eivind Soltvedt

Recommended Posts

Guest Eivind Soltvedt

Har nå funnet ut hvordan man kan koble inn ASR-off bryter på en 124 med ASR med R6 motor og KE-innsprut. (260, 300, 300-24)

 

Bak batteriet står det 3 styringsenheter.

 

-Enheten til elektronisk gasspedal (nærmest batteriet, merket med VDO)

-Enheten til KE (i midten)

-ASR/ABS enheten (Nærmest kupeen)

 

Det man skal gjøre er å kutte kommunikasjonene mellom elektroniske gasspedal-enheten og ASR/ABS-enheten.

Det skjer på pinne 31 og 34 på elektroniske gasspedal-enheten. Så dersom man kutter disse ledningene og legger dem over rele, så vil man kunne slå av og på ASR uten problemer! :) Testet ut og fungerer! :D

 

Det vil IKKE bli lagret noen feilmeldinger i denne versjonene av ASR. (kom først på ASR utgaven på V8 utgavene)

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Nei, virker ikke som det, men har ikke prøvd på is ennå! Kun på grus og da spinner hjulene så fort igang at de har godt over 40 km/t (som er max hastighet på bremsinga av hjulene)

 

 

Skal se om jeg får testet det ut litt mer etterhvert! Kan hende det holder med å blende den kontakta som sender info fra ASR hjernen om kutt av gasspådrag?

Link to comment
Share on other sites

Nei' date=' virker ikke som det, men har ikke prøvd på is ennå! Kun på grus og da spinner hjulene så fort igang at de har godt over 40 km/t (som er max hastighet på bremsinga av hjulene)

[/quote']

 

Over 40 er det kun motorkutt? Skulle i hvertfall holde i massevis til å få litt ekstra svingradius på parkeringplasser :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Soltvedt

Over 40 kun motorkutt ja!

 

BTW så har jeg fått bekreftet at det holder å kutte ene ledninga!

 

Fjernet tapen som var satt på de 2 pinnene, men likevel lyste ASR lampa. Kikket litt nærmere inni kontakta og fant ut at ledningen inn på pinne 34 var gått over. Så da er det bekreftet at man kun trenger å kutte en ledning! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest David Hellgren

Om man bara ska koppla om ena kabeln för att få det till att funka vilken ska man kapa och koppla om då? 31 eller 34?

 

Spelar det någon roll vars man kapar kabeln? Kan man efter att man lokaliserat vilken färg det är på sladdarna 31 & 34 bara öppna den tjocka kabeln som går till själva kontakten man sätter fast på ovansidan av enheten och leta rätt på rätt kabel och kapa den där och koppla den vidare till relät?

 

Hoppas du läser detta fast det är 5 år sen du skapade tråden  :)

Link to comment
Share on other sites

Guest David Hellgren

Okej tack för snabbt svar.

 

Ska ta och skruva isär den nån dag och kolla vilken färg på kabel som hör till stiften 31 & 34 då.

Man kan ju inte ha en w124 3.4 AMG utan ASR OFF  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Marcus

Tjenna läser detta klipp nu lite senare och det är så att jag har en w124 300 turbodiesel automat och undrar om det även fungerar på denna modell? års -92

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ikke ASR, men ASD, det er to forskjellige ting, ASD er en elektronisk styrt diffsperre, mens ASR er Elektronisk diffsperre via bremsene og motorkutt, altså elektronisk Antispinn, Diesel ble aldri levert med ASR, kun R6 og V8 bensin.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcus

okeej, Är du helt säker på att det inte finns på diesel? för den beter sig precis som det! När jag startar på D växel och trampar ner gaspedalen så släpper det inte? lika så på halt väglag så släpper det till ett litet tag sedan tar den grepp. Men om man titta bakom batteriet så lär jag väl se den där ASR modulen?(Om jag har en)

Link to comment
Share on other sites

Guest 1042

okeej, Är du helt säker på att det inte finns på diesel? för den beter sig precis som det! När jag startar på D växel och trampar ner gaspedalen så släpper det inte? lika så på halt väglag så släpper det till ett litet tag sedan tar den grepp. Men om man titta bakom batteriet så lär jag väl se den där ASR modulen?(Om jag har en)

 

Årsaken til at det ikke slipper er under panseret.

Første gang laget av Rudolph Diesel

Link to comment
Share on other sites

Guest 1042

Bare ta en titt på pumpa til abs'en.

Pumpa på biler med ASR er betraktelig større og står med store bokstaver: ABS/ASR

Link to comment
Share on other sites

okeej, Är du helt säker på att det inte finns på diesel? för den beter sig precis som det! När jag startar på D växel och trampar ner gaspedalen så släpper det inte? lika så på halt väglag så släpper det till ett litet tag sedan tar den grepp. Men om man titta bakom batteriet så lär jag väl se den där ASR modulen?(Om jag har en)

 

Turbodiesel starter alltid på 1. gir, men det tar jo en ukes tid å bygge opp turbotrykket, så å få en til å spinne fra stillestående på noe med særlig mer grep enn blank is er bare å gi opp. Hvis du har litt fart, så turboen allerede jobber, og du kicker den ned i 1.gir, så kommer den ganske brått. Da er sjansen større, men du får uansett ikke en sånn i noenlunde original stand til å spinne på tørr asfalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...