areinhar Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Har en c180 som går ganske dårlig. Spesielt i oppoverbakker kommer den ikke over 60km/t med mindre jeg trykker gassen i bånn, men da virker den også som den sliter. På flata er den ok, men definitivt litt dau. Har skiftet luftfilter, tennplugger, bensinfilter. Prøvde å koble vekk luftmassemåler, da var den sprekere på flata, men hadde fortsatt problemer i oppoverbakke. Et annen ting er også at jeg synes motoren blir veldig fort varm, etter noen min står den på 80, er det normalt, kanskje lite kjølevæske? Bilen har automatgir og har kjørt ca. 280 000 km.
FredrikE300D Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Bruker bilen en del mer bensin enn før? Har en BMW 5-serie på "gården" som hadde tett katalysator allerede på 140 000km Sleit godt oppover bakkene på motorveiene.. Orka 60km/t og økte treeeegt ved full gass oppover "Skulleruddumpa" i Oslo. Så jeg er meget enig med RuneT, ta en titt på katalysator, hadde vel nok byttet den med en gang, og du vil nok oppleve å få en helt ny bil
areinhar Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 Jeg har reagert på at den virker tørst, har ikke noen nøyaktige tall her, men det kan virke som den bruker godt over litern på mila noe jeg synes virker litt høyt kanskje? Får sjekke ut det med katalysator.
areinhar Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 En ting til, er det derfor motoren blir så fort varm, pga. tett katalysator?
RuneT Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Ja den jobber jo fryktelig tungt når den ikke får puste. Kjølesystemet vil jo prøve å kompensere, men det har neppe kapasitet til slike unormale situasjoner. Trang eksos medfører større forbruk pga sterkere motstand og dermed økt temp. Den blir presset hele tida.
FredrikE300D Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Man kan jo anta det, motoren jobber tungt med å kvitte seg med avgasser! Blir som å holde igjen en fis for oss mennesker Gikk kort tid fra kald til driftsvarm på denne nevnte BMWn også. Det ble en helt annen bil etter at den ble byttet.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now