mb180c Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Min Mercedes C 180 bensin, -95 modell, fusker og stopper når motoren har blitt varm. ved kjøring stopper motoren jevnlig. Lurer på om det kan være en defekt føler som forårsaker dette. Har sjekket plugger og kabler. Noen som har forslag?
RuneT Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Får du start igjen mens den er varm? Eller får du bare start igjen når den har stått en stund og blitt kald (ca 1 time eller mer)? Hvis nei på det første og ja på det andre, så er jeg 98% sikker på at det er veivakselsensor. MB kaller det vel svinghjulsensor. Må byttes.
mb180c Posted April 21, 2014 Author Posted April 21, 2014 hei. motor kan starte igjen når den er varm men som oftest veldig kranglete. Som oftest må den stå en stund før den starter igjen. Takk for tips. Skal sjekke dette
Beckern Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 hei. motor kan starte igjen når den er varm men som oftest veldig kranglete. Som oftest må den stå en stund før den starter igjen. Takk for tips. Skal sjekke dette Har hørt om dårlige bensinpumper som har gitt liknende symptomer. Bare en ting til å sjekke dersom veiv-sensor ikke slår til
mb180c Posted April 22, 2014 Author Posted April 22, 2014 Har prøvd finne ut hvor denne sensoren er på motoren men blir ikke klok. Er det noen som har et bilde eller kan gi en beskrivelse hvor den er? Var som tidligere skrevet plaget med at motoren stopper når den er varm men nå starter den ikke i det hele tatt enten den er varm eller kald.
jimmy Posted April 22, 2014 Posted April 22, 2014 Bakkant av motor i overkant av svinghjul kappe, er festet med 1 stk skrue. Torx tror jeg. Du skal kunne se den ellers så får du føle deg frem til den.
RuneT Posted April 22, 2014 Posted April 22, 2014 Har prøvd finne ut hvor denne sensoren er på motoren men blir ikke klok. Er det noen som har et bilde eller kan gi en beskrivelse hvor den er? Var som tidligere skrevet plaget med at motoren stopper når den er varm men nå starter den ikke i det hele tatt enten den er varm eller kald. Prøv med startgass. Vil den ikke da, er det ingen gnist, og det tyder også på denne sensoren. Den svikter ofte først når den blir varm, men den kan også kutte helt. Denne sensoren gir beskjed til hjerna om når gnisten skal komme, og uten beskjed= ingen gnist. Starter den med startgass, har du trolig et drivstofftilførselproblem.
mb180c Posted April 22, 2014 Author Posted April 22, 2014 Okay. Da har jeg prøvd startgass og bilen går noen sekunder før den stopper. Da kan jeg vel utelukke sensoren? Virker som motoren ikke får bensin. Er det mulig å tvangskjøre bensinpumpa og koble fra returslangen som kommer fra motor inn på pumpa for å se om det sirkulerer bensin i systemet? Virker som pumpa går og bygger opp trykk når tenninga slås på. Etter noen sekund stopper pumpa. Antar det er normalt. Har sjekka filteret og det er ok
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now