Sven Håkon Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Snakket med min far som igjen har tatt sin relativt nyervervede 2003 E270CDI på ferietur. Han fortalte at den (selvsagt) fremdeles går veldig bra, men han reagerte på at temperaturen krøp opp til 100grader i motbakke, mot normalt noe over 80grader. Er dette vanlig eller kan det tyde på defekt termostat eller lignende? Bilen har gått ca 90.000km og blir normalt varm kort tid etter start. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gøran Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Skal ikke si noe sikkert. Men det kan tyde på defekt termostat ja.. Har snakket med flere som har hatt samme problemet(ikke fullt så nye biler) og det har hjulpet for dem å bytte termostat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Hallo. Har bilen hengerfeste?? Jeg vet nemlig at w211modeller uten originalmontert hengerfeste, har kjølevifte med dårligere kapasitet, enn de med hengerfeste. kanskje man bør oppradere til større kjølevifte?? Jobber selv på mercedes verksted, men har aldri hatt noen klager på for varm motor på w211 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Hallo. Har bilen hengerfeste?? Jeg vet nemlig at w211modeller uten originalmontert hengerfeste, har kjølevifte med dårligere kapasitet, enn de med hengerfeste. kanskje man bør oppradere til større kjølevifte?? Jobber selv på mercedes verksted, men har aldri hatt noen klager på for varm motor på w211 Når kobler kjølevifta inn på 211 E270 CDI ? På min 124 kobler den ikke inn før drøyt 100C, altså helt normalt at tempen stiger dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Den går så og si hele tiden når ac er innkoblet, men med variabel hastighet avhengig av motortemeratur. Det letteste og se etter er hvertfall om kjølevifta går når bilen står på tomgang og varm motor. Har byttet et par kjølevifter på w211 mener jeg og huske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jwa Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Jeg har også W 211-E270 cdi 03. Min har stabil driftstemp. ved kjøring også opp fjell(eks. Strynefjellet). Kan nevne at bilen har original montert hengerfeste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted August 9, 2006 Author Share Posted August 9, 2006 @Ebola; Bilen har originalt hengerfeste, dog ettermontert - jeg har sett i instruksjonene for montering av dette, at viftekapasitet skal sjekkes og at denne eventuelt skal byttes dersom den er svakere enn så-og-så. Jeg vil anta at montøren sjekket og eventuelt utbedret dette, men er usikker. Jeg fikk tips om å sjekke luftfilter o.l. av noen andre - hva tror du om dette? @jwa; Fiffig nok var det nettopp på vei til Stryn at min far la merke til dette (han er fra Lærdal, så feriene tilbringes som oftest der) Interessant at du med tilsvarende bil ikke har samme 'problem' - hvordan oppfører din bil seg fra start med kald motor? Denne bilen blir veldig fort varm (nesten fortere enn min 190D). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Leste samme tråden på Mercefreaken ja. Så at Simen kom med ett forslag om og sjekke luftfilter. Jeg tror hvertfall ikke det har så mye innvirkning på motortemperatur. Vi bruker og bytte luftfilter hver 40-60 000km. Jeg kan prøve og sjekke om det finnes stip (serviceinformasjoner) om høy motortemperatur på w211 på jobben i morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2647 Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Hallo! Jeg må spørre deg om en ting. Går vifta sakte på tomgang,kan du stoppe den med fingrene? Hvis så ,ja på 210 bilen så sitter det en styreenhet i venste innerskjerm som pleier å kolapse etter noen år. Du må fjerne lokariskjermen,og i forkant, da bak kurvelyset sitter det en box med 2 skruer og en kontakt. Hvis dette er riktig,så ring til B.O.S og spør på pris. Ring så til Hauk Motor i Skien,sjekk så prisn der. Lykke til ( har hatt samme poblemet med min bil. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted August 14, 2006 Author Share Posted August 14, 2006 Bilen har nå kommet tilbake fra ferie, så jeg skal prøve å få sjekket hvordan viften oppfører seg på tomgang. @Ebola; Fant du ut noe vedr stip? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Ja. Har sjekket diverse stip'er, Og er hvertfall, ikke noe kjent problem fra fabrikken sin side. Men sjekk hvertfall det som er nevnt ovenfor, så kanskje jeg kan kommme med bedre tips etterhvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts