Eirik Tømmerås Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Det begynner nå å bli en del veterankjøretøy i klubben, jeg har 2 (ikke MB) til neste år og det er gunstig med LMK-forsikring, men da må man være medlem i en godkjent LMK-klubb. Er dette noe det kan være aktuellt å søke om? For skal man være medlem i en klubb for hvert merke av kjøretøy man har så flyr pengene fort. Jeg ser at f.eks consul/granadaklubben (der jeg frekventerte før) er godkjent LMK-klubb
Eirik Tømmerås Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 Ser det er blitt mange visninger på tråden nå, kan dere som er interessert poste her så vi kan se om det er stor interesse
KennethJ Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Dette bør rettes som et forslag til årsmøte, da gjennom styret. Videre bør du da selvsagt også møte opp i årsmøtet om du vil ha gjennom en slik sak. Det er også verdt å merke seg at dette nok vil føre til en vesentlig økning i kontingenten, da man nok må betale en kontingent til LMK. Saker som dette ligger utenfor hva et styre normalt sett behandler selvstendig, da det har en relativt stor innvirkning på drift av en organisasjon. Jeg uttaler meg på generelt grunnlag, og vet ikke hvilke følger dette får rent konkret for klubben, jeg vet heller ikke hvorvidt det er en såpass viktig avgjørelse at årsmøtet bør uttale seg.
FredrikE300D Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 Hvor gunstig er en LMK forsikring? Jeg forsikret min gamle BMW veteran med kasko og 8000km "fri-bruk" for rett over 800,- pr. år Innebærer ikke LMK forsikringer en del bruksbegrensninger?
Alexander Posted April 20, 2014 Posted April 20, 2014 "Forsikringen er beregnet på registrerte historiske motorkjøretøy for hobbybruk, og som ikke erstatter et kjøretøy til normal nyttekjøring. For å få en Helforsikring for bil eller MC må søker derfor disponere en bruksbil 24 timer i døgnet." http://www.lmk.no/forsikring Meld deg inn i MBKN hvis du trenger LMK.
Eirik Tømmerås Posted April 4, 2016 Author Posted April 4, 2016 Det er også verdt å merke seg at dette nok vil føre til en vesentlig økning i kontingenten, da man nok må betale en kontingent til LMK. Da har jeg fått en e-post med regnskapet for 2015 til Vesterålen motorhistoriske klubb og det viser at medlemskontigenten til LMK er på kr 1845,- ikke sjokkerende høyt akkurat. Tror ikke at klubben får mindre medlemmer med et LMK medlemskap, da mange inkl. meg slipper medlemskap i flere klubber. Er ikke bare for LMK-forsikring det er en fordel å være medlem av LMK-klubb. Da jeg byttet forsikringselskap i fjor krysset jeg av for medlem av LMK-klubb og fikk da full kasko på 1985 mc for samme pris som ansvar kostet uten å huke av som LMK-medlem.
FrodeS Posted April 5, 2016 Posted April 5, 2016 Som Kenneth sa for et par år siden, så er nok dette en sak for årsmøtet. Årsmøtet må også finne ut hvem som skal ta jobben med dette. Jeg forsikret akkurat min ikke-akkurat-bevaringsverdige-veteran for like over kr. 500,- pr. år på helt normal forsikring. Da riktignok kun ansvar.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now