Jump to content

Støysvake sommerdekk lavprofildekk

Recommended Posts

Guest Hagto
Posted

Hvilke dekk er best med tanke på støy ? kjører nå med NK NS20, greie dekk som har holdt nå i over en sessong, men vil ha noe som bråker mindre.

Dekkdim : 215/40-18 foran og 245/35-18 bak

Posted

Hvilke dekk er best med tanke på støy ? kjører nå med NK NS20, greie dekk som har holdt nå i over en sessong, men vil ha noe som bråker mindre.

Dekkdim : 215/40-18 foran og 245/35-18 bak

Etter positiv omtale i diverse dekktester i fjor, handlet vi Semperit, som skulle være støysvake. Om de virkelig er det, er vanskelig å si uten å kjøre bilen på flere typer og måle, men de oppleves i hvert fall bra.

Posted

Kjører med dette dekket på to biler, støysvake(veldig støysvake synes nå jeg), god slitasjestyrke(kjørt ca. 50 000km med de nå), gode vannegenskaper. Ikke så altfor dyrt.. Mangler kanskje de prangende V-mønsteret mange liker, men det støyer en hel del :P

http://vianor.no/dekk/personbiler/sommerdekk/nokian/nokian-hakka-v/

Favoritten er Michelin Pilot SuperSport, men de koster jo deretter også..

• 2 weeks later...
Posted

Vredestein Ultrac Sessanta er utrolig gode på dekkstøy.

Jeg husker fortsatt godt i høst da jeg gikk fra Ultrac Sessanta i 245/35-20 og 285/30-20 til Nokian Hakka R2 i 245/45-17..

Støynivået var helt annerledes, plutselig hørte man alt mulig som skjer rundt bilen også.

Ultrac Sessanta bråker altså sykt mye i forhold.. Men det er jo en ikke helt rettferdig sammenlikning siden Hakka R2 tross alt har høyere profil, lavere hastighetsmerking og sånt.

Generelt vil så lav hastighetsmerking som mulig gi mindre støy som følge av en annen konstruksjon.

Posted

Pirelli P-Zero er skikkelige kvalitetsdekk ja men de koster en hel del å anskaffe, kjørte dem på en A6 Quattro og de var også veldig veldig imponerende på flere punkter  :P jeg kjørte dim 225\40-18.

Shariff var billig, kanskje derfor han har lagt ned europtyre, han solgte meg 4 dekk for billig :)
Posted

var grunnen til at du byttet dekkøkonomiske grunner eller "dekkstøy"?

Jeg byttet pga driftstekniske forhold der dekkene egnet seg særs dårlig. (vinter)

• 5 months later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...