Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Jeg ser flere som skriver at di aldri ville brukt 4 armers tennplugger på k-jetronic,

men det er ingen som forklarer hvorfor di ikke ville brukt det?

Har selv 4 armersplugger i m110 motor å funker fint, men lurer på å bytte?

Posted

Med mindre noen andre (med masse peil på M110) sier noe annet kan du trygt kjøre pluggene du har til de runder ca 10-12000km

Diskusjon rundt plugger og design er i samme kategori som spring & flaskevann  :D

Posted

Enkelt og greit.

Har du mekanisk innsprøytning med kun en coil skal du ikke bruke Bosch super 4.

Har du en coil pr sylinder og elektronisk innsprøytning  så kan du bruke det.

Pga alle problemene super 4 har skapt på eldre motorer har det blitt en uskreven lov at man ikke skal bruke 4 armer på gamle motorer.

Enkelt forklart så gir en super 4 plugg fusk lenge før en NGK.

Men det betyr ikke at hvis du bruker super 4 på en gammel motor så "får" du fusk. Den er bare så mye mer kresen på arbeidsforhold.

Den må ha god gnist og ikke for fet blanding.

Da fusker den (overslag)

Posted

Mulig du har rett, men mitt inntrykk er at hvis en bil fusker med relativt nye plugger, så står det 95% sikkert Bosch på de.

Har hatt noen motorer som har vært særdeles kresne på plugger, men som har fungert aldeles utmerket på Beru Ultra X, som også er firdelte.

Posted

Jeg kjøper tennplugger med èn eller fler elektroder spesifisert i bilens instruksjonsbok. Foreløpig alltid kjøpt plugger med bare en elektrode. Jeg foretrekker NGK eller Bosch. På BMW gikk det kun i Bosch og var veldig fornøyd med det, NGK likte de ikke så godt, men motorene gikk jo.

Så, hvorfor kjøpe plugger med flere elektroder? Jeg vet ikke, men jeg foreslår å slå opp i litteratur for den eksakte motoren/modellen det er snakk om og finne svar der(hva skal din bil ha?). Der står også elektrodeåpningen på pluggen.. Den er det ikke så mange som gidder å se om stemmer ved pluggbytte :P Sjekke elektrodeåpningen og eventuelt justere dem på plugger med 4 sideelektroder er jo bare mas? :mrgreen:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...