Mikael Posted April 17, 2014 Posted April 17, 2014 Skal selge en 1971 C114 250CE, men sliter litt med å finne en pris vi kan sette på bilen. Finnes så få biler tilsalgs, så vanskelig å avgjøre hva den kan selge for. Hellakkert i 2010/11, byttet det meste av slitedeler og jevnlig vedlikeholdt. En fin bruksveteran. Manuell girkasse i god stand, km. stand ca. 108000. Sveiset rust og behandlet det meste, dog noe overflaterust noen steder i understell osv. Lagret inne på vinterstid. Eu godkjent og på skilter. Noen formening om pris? Noen bilder:
Motore Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Hei! Det er selvsagt veldig vanskelig å bare sette en pris basert på så lite informasjon og bilder. Skal man finne den helt riktige prisen vil det være nødvendig med en skikkelig teknisk gjennomgang av hele bilen, på en bil som dette er tilstand så utrolig viktig i forhold til hva den er verdt. En slik 114-bil kan være verdt alt fra ned mot null til Kr 200000,- eller mer dersom det er urørt bil i bortimot nybilstand. Jeg vil uten å ha veldig godt grunnlag sette den til ca Kr 60000,-
FredrikE300D Posted April 19, 2014 Posted April 19, 2014 Om jeg skulle vært seriøst interessert i denne bilen hadde det utelukkende vært behov for en grundig visuell inspeksjon. Jeg ville nok gått så langt som å skrudd ut interiøret delvis for å se i dørk og bak paneler, skrudd av eller inspisert bak framskjermer/innerskjermer etc. En grundig gjennomgang av hele bilens underside på to-søylet bukk. Dersom du kan framlegge slik dokumentasjon med datering, så hadde det vært enklere å bedømme bilens faktiske verdi. Som tidligere BMW eier(6-serie fra 1976) fikk jeg erfare at research og grunndig inspeksjon er svært viktig. Hadde jeg ikke bare rørt ved overflaten da bilen ble kjøpt, hadde ikke selger fått det han forlangte for bilen på langt nær. 4 år etter kjøp hadde bilen rusthull gjennom begge dempertårn, det samme i dempertårn bak, men bare begynnende. Rusthull i gulv var tidligere reparert, men dårlig arbeid etc. gjorde til at ting rustet som bare rakkern. Hadde jeg gjort skikkelig research på bilen, så hadde jeg oppdaget dette i et tidlig stadie og kunne reparert det ganske så enkelt. Istede lå dette og koste seg i flere år. Jeg synes litt skruing og vedlikehold bare er morro, men jeg ønsker å vite hva jeg begir meg utpå/betaler for på forhånd, da særlig karosserimessig. Så mitt tips, bruk en helg på å fjerne deler av interiøret, løft opp teppet og fotografer etc. Før man monterer alt igjen så er det jo også stas å støvsuge grunndig, vaske etc. Da jeg solgte BMWn min feks. fikk jeg faktisk mange penger for den, og det tildels fordi jeg fant den rette kjøper som så på bilen som et godt utgangspunkt(bilen hadde rett farge, et nyinnstallert interiør som var i perfekt stand), jeg hadde gjennom mange år rettet opp i alle små feil. Så for hans del som var ivrig på å sveise, så var det igrunn bare å sette igang med det.
E_S Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 Skal man ha en grundig verdivurdering kan det være lurt å få det gjort i Tyskland og kombinere med en ferietur eller noe. Det er mange takstfirmaer som tilbyr sånt, og på grunn av et mye større utvalg er det mye lettere å finne en riktig pris. På veteranbiler vil prisene være de samme i Norge som i andre land, da det ikke er noen avgifter å snakke om ved import.
Wicky Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 La oss snu på spørsmålet.. Hadde du solgt den idag for 50000kr kontant?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now