Jump to content

Recommended Posts

Posted

heihå

sliter med bremsene på 560en. mener at jeg fikk lufta bremsene fremme ok for noen måneder siden men har ikke kjørt bilen siden så eg kan ikke være sikker.

men bak har jeg ikke fått det til, virker som det bare ikke kommer noe ut av hovedsylinderen. blir aldri mindre olje i kammeret uansett hvor lenge jeg pumper med åpne luftenipler.

det er to bolter på ABS enheten øverst, er det lufteskruer? kom aldri noe ut fra de når jeg åpna de og trykket på pedalen.

alt virka ok før jeg parkerte bilen i høst.

noen som har vert borti noe sånt som dette?

Posted

Heia Arnfinn,

det er jo en viss fare for opptørking når saker og ting står for lenge, men antar de ikke er relevant her og at alt er i orden

har selv slitt med å komme i gang med sirkulasjon på tomt system - ville forsøkt med å sette på litt trykk, den ene eller andre veien

hadde bremsevæsken forsvunnet uten at du fikk luftet skikkelig kunne det ha vært lekkasje inn i bremsekraftforsterkeren

det skjedde på den gamle w108 hauen 

Posted

heihå

sliter med bremsene på 560en. mener at jeg fikk lufta bremsene fremme ok for noen måneder siden men har ikke kjørt bilen siden så eg kan ikke være sikker.

men bak har jeg ikke fått det til, virker som det bare ikke kommer noe ut av hovedsylinderen. blir aldri mindre olje i kammeret uansett hvor lenge jeg pumper med åpne luftenipler.

det er to bolter på ABS enheten øverst, er det lufteskruer? kom aldri noe ut fra de når jeg åpna de og trykket på pedalen.

alt virka ok før jeg parkerte bilen i høst.

noen som har vert borti noe sånt som dette?

Kan det være at bakre kammer er tomt? Vet ikke på din men på nyere MB er det lett å tømme bakre kammer i bremseveske beholder. Man ser det ikke og man må fylle veldig langt opp for at det skal fylle seg.

Mange som har pumpet dette tomt fordi det fremre forblir nesten fullt.

Posted

jepp det var feilen, bilen står litt på skrå på bukken og da må du fylle helt(helt(Seriøst, helt full)) fylt for at den bakre kretsen skal få olje.

da kommer det lite olje bak, men sørget for at den var full så fikk jeg olje bakover. har ikke testa det da motoren ikkje ville starte i dag før kl 2215 og da ville jeg ikke svive så lenge. naboene må behages vett du(noen har fjerne litt eksos så the Muscle Truck https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yGjMIjNkwhc#t=570 er stille i forhold). har derfor ikke testa om det fungerer. men det finnes en dag i morgen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...