Ms V-max Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 MBEntusiastklubb er invitert av MBSCA-Gøteborg til: ”A TRIP TO HISTORY OF MERCEDES-BENZ” Lördagen 30 september 2006 är vi välkommna till Mats Harrysson i Lyrestad för att ta en kopp kaffe med Sveriges kanske meste samlare av Mercedes-vagnar och se hans fantastiska samling innehållande 19 mer eller mindre rariteter - alla i perfekt skick! Efter besöket av Mats Harryssons Mercedes-samling, äter vi en bit mat efter bokning på ett Värdshus intill. Meny och priser uppdateras snarast! Mats Harryssons Mercedes-samling: MB 500 K Roadster Special (replica) 1936 (*1988), MB 170 Cabriolet – 1951, MB 220 A Cabriolet – 1953, MB 300 Cabriolet – 1953, MB 300 SL – 1957 (*1996), MB 300 D – 1958, MB 220 SE Cabriolet – 1959, MB 220 SE Coupé – 1960, MB 220 SE Cabriolet – 1965, MB 600 Pullman – 1970, MB 300 SEL 3,5 – 1971, MB 300 SEL 6,3 – 1972, MB 450 SEL 6,9 – 1975, MB 450 SLC – 1980, MB 230 E – 1982, MB 230 CE – 1985, MB 300 SL Cabriolet –1987, MB 560 SEL – 1990, MB 600 CL – 1993. EN DEL AV SAMLINGEN: VÄRDSHUSET MED MATS 600 PULLMAN: HÄR KAN NI LÄSA MER OM MATS SAMLING:http://www.mercedes-benz.se/campaigns/nyhetsbrev/2006_06/asp/page3.asp Lyrestad ligger nord for Mariestad, midt i mellom Kristinehamn og Lidköping. Fra Oslo er det ca 33 mil. Er dette interessant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Interessant?? JA!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Interessant?? JA!!!!! Skikkelig Harry(son) - tur (MUUUHHAHAHAHAHAHA). Vet ikke om det passer ennå, men det kunne absolutt vært kult å være med på. Hit kunne vi kanskje dratt med noen fra MBKN også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enebakk Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Meget Interessant ja :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Hit kunne vi kanskje dratt med noen fra MBKN også? Sendte akkurat en forespørsel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted August 8, 2006 Share Posted August 8, 2006 Kult! Dette bør en sette av tid til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Condor Posted August 13, 2006 Share Posted August 13, 2006 Hm.... leste et innslag om denne samlingen hans tidligere i sommer. Kjempefin den.... Dette kunne jeg helt klart tenkt meg å være med på. Regner selvfølgelig dette ikke koliderer med rypejakta.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 "Rype"jakta er jo åpen hele året Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ms V-max Posted August 14, 2006 Author Share Posted August 14, 2006 Enten er du på rypejakt eller så er du på leirskole? Er det sånn å forstå at jeg skal sjekke ut overnattingsmuligheter i Lyrestad & omegn? Alex; fått noe tilbakemelding fra MBKN? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Stub Posted August 14, 2006 Share Posted August 14, 2006 Dette er kjempeinteressant og så er det akkurat passe langt for oss som bor i Oslo-området. Fin vei også - i allefall på svenske siden av grensen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Alex; fått noe tilbakemelding fra MBKN? Dette kræsjer med tysklandsturen de har planlagt, men den er det begrenset med plasser på så denne turen er lagt ut på terminlisten deres. Satte opp meg som kontaktperson for de som ville være med, men har ikke hørt noe enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Condor Posted August 15, 2006 Share Posted August 15, 2006 Hm.... til damen i nonnedrakt......takk for sist forresten..... og over til noe helt annet.... Jepp..... rypejakta er vel rundt høstferien en gang..... Jeg har et par arbeidsdager denne uken så da får jeg sjekket ut datoen for dette. Leirskolen nede i Brevik er neste uke........ fin start på nytt år for meg det der..... bare været holder.... men det blir i hvertfall mye fisking...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Condor Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Til MS V-Max............. Hei damen..... Ønsker mer info om denne turen " A Trip To History Of Mercedes Benz" .... Jeg har veldig lyst til å bli med på denne turen. Derfor følgende spørsmål; 1) Blir turen noe av? 2) Dersom turen er et faktum, når er tidsfristen for påmelding. 3) Avledet fra ovenstående, lurer jeg på når man i såfall drar "nedover" og hvem som blir med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Damen i nonnedrakt er ikke hjemme akkurat nå så vidt jeg vet, så jeg kan svare: 1) Ja, selv om jeg må dra nedover alene så blir turen noe av. 2) Jeg ser at det ikke har blitt nevnt noe om påmelding her, men at de har det på MBSCA forumet i tråden: http://www.mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=26171 Alle som SKAL være med sier i fra til meg på e-post styreformann@mbentusiastklubb.com (OG KUN DER!) 3) De skal samles klokka 09.30 så det betyr at vi må dra grisetidlig fra Oslo. Hvor lang tid bruker vi? Ser at vi bør være i Lyrestad klokka 11.30 ca, hvor lang tid bruker vi på 33 mil? 3,5-4 timer ca? Satse på 07.30 fra Olavsgård? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Nu är vi inbokade för middag på ÅSGÅRDENS WÄRDSHUS Järnvägsgatan 2, Lyrestad (Granne med Mats Harrysson) PROGRAM: # OFFICIELL SAMMLINGSPLATS ÄR DÄRMED ÅSGÅRDENS WÄRDSHUS PARKERINGSPLATS LÖRDAG 30 SEPTEMBER 11.30 - 12.00 # 12.00 - TRÄFF MED MATS HARRYSSON OCH UPPLEVELSE AV HANS MERCEDES-SAMMLING. # DÄREFTER (ca 14.30/15.00-snåret) MIDDAG PÅ ÅSGÅRDENS WÄRDSHUS. # EV. LITE EFTERSNACK OCH KOLL AV MEDLEMMS-BILARNA. # CA. 17.00 - 18.00-SNÅRET - AVFÄRD FRÅN LYRESTAD...+ DE SOM EV. HAR LUST OCH MÖJLIGHET OCH OM VÄDRET TILLÅTER; KAN VI TA EN LITEN GRILLFEST HEMMA I MIN TRÄGÅRD I ALINGSÅS... VI REKOMENDERAS FÖLJANDE TRERÄTTERS MENY FÖR ENDAST 175 kr (betalas på plats): Förrätt: Toast Skagen. Varmrätt: Varmrökt Lax med hjortronsås, potatis och grönsallad. Efterrätt: Glass med varm hjortronsylt. Som allternativ till Laxen kan man istället få: Kycklingfillé med currysås. VAR VÄNLIGA ATT MEDDELA MIG, NÄR NI BESTÄMMT ER VILKEN RÄTT NI VILL HA SAMT ANTAL PORTIONER! Länk till Åsgårdens Wärdshus: http://www.asgarden.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Som dere ser ovenfor må dere fortelle hvordan mat dere skal ha på vertshuset også. Laks eller kylling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 30, 2006 Share Posted August 30, 2006 Hvis noen har lyst til å overnatte i steden for å kjøre hjem, så fikk jeg tilsendt en del informasjon om dette: Här kommer lite logi-info för de som har tänkt övernatta antingen i Alingsås eller Lyrestad: ALINGSÅS: Vandrarhem STF Alingsås Vandrarhem Plantaget Tel: 0322 - 63 69 87 Fax: 0322 - 63 32 29 Vackert beläget i parken Plantaget endast några minuters promenad från Stora Torget . Vandrarhemmet drivs i STF-regi och är helårsöppet. Här finns både 2-bäddsrum och trivsamma familjerum med plats för 6 personer. Totalt antal bäddar är 48 st fördelat på 12 rum. Värdinna: Ingela Willig ____________________________________________________________ Hotell First Hotel Grand Alingsås First Grand Hotel Alingsås är ett anrikt affärs- och konferenshotell centralt beläget i Alingsås vackra innerstad. Konferensmöjligheter för upp till 220 personer. Hotellet har sammanlagt 92 rum, varav 72 st är rökfria. Det finns från IT/businessrooms med ISDN-uppkoppling till rökfria och ladies rooms att välja på. Restaurang, bar och nattklubb finns också på hotellet. Sommartid serveras även lättare mat kvällstid på verandan. I bottenplanet finns bastu, solarium och motionslokal. Adress: Bankgatan 1 441 30 Alingsås Tfn: 0322-67 01 00 Fax: 0322-67 01 10 E-post: info@grandhotel-alingsas.se Länk:http://www.grandhotel-alingsas.se/ ____________________________________________________________ Hotell Parkaden Hotell Parkaden, annex till First Grand Hotel Alingsås Magasinsgatan 3 441 30 Alingsås Tfn: 0322-67 01 00 Fax: 0322-67 01 10 E-post: info@grandhotel-alingsas.se ____________________________________________________________ Lilla Hotellet Lilla Hotellet Magasinsgatan 1 Tfn 0322-108 73 ____________________________________________________________ LYRESTAD: Åsgårdens Wärdshus Det är här vi sammlas och senare äter middag! Hotellet Trevliga rum som är personligt inredda. De flesta har wc/dusch på rummet. Priset inkluderar frukost. Hotellet är bemannat dygnet runt och erbjuder även hotellgästerna ett kvällsmål. Rabatt vid övernattning mer än en natt. Några av rummen har Internetanslutning. Restaurangen I restaurangen på Åsgårdens Wärdshus serveras hemlagad husmanskost. Antal bäddar: 12 Antal rum: 7 Fullständiga rättigheter. Några rum med Internetanslutning. Pris Enkelrum: 375 - 450 SEK/natt Dubbelrum: 550 - 750 SEK/natt Minisvit: 790 SEK/natt Järnvägsgatan 2 54873 Lyrestad Telefon: +46 501 501 06 Mobil: +46 705 344 680 Fax: +46 501 501 05 asgarden@telia.com www.asgarden.se ____________________________________________________________ Göta kanal, Hotell Norrqvarn Hotell Norrqvarn Norrqvarn erbjuder boende i olika priskategorier och servicenivåer. Den exklusiva lodgevåningen, hotellet med de ljusa rummen eller det trivsamma vandrarhemmet. För det verkligt annorlunda boendet finns Norrqvarns trollstubbar och för gästhamnen har plats för 10 båtar. Restaurang Norrqvarns brygga I den ombyggda kvarnen finns restaurang, pub, bar, café och lounge med öppen spis. Strax utanför finns uteserveringen alldeles invid Göta kanal. 25 rum 70 bäddar restaurang för 100 personer i två plan uteservering på bryggan för 150 personer kanalbåtsturer cykeluthyrning fiskecharter underhållning Pris Lodgevåning: Enkelrum från SEK 795 Dubbelrum från SEK 995 Barn SEK 300 kr Hotell: Enkelrum från SEK 695 Dubbelrum SEK 795 Barn SEK 250 Lågpris enkelrum SEK 495 Lågpris dubbelrum SEK 595 Barn SEK 200 Vandrarhem med dusch och wc SEK 290, barn SEK 140 utan dusch och wc SEK 190, barn SEK 110 Trollstubbar: SEK 280 kr per bädd , barn SEK 140 kr Norrkvarn 54893 Lyrestad Telefon: +46 501 507 70 Bokning: + 46 501 507 70 Mobil: 0705-756 708 Fax: +46 501 507 71 reception@norrqvarn.se http://www.norrqvarn.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Fint hvis dere som har lyst til å være med på denne turen sier i fra til meg slik at jeg har litt oversikt. Husk å spesifiser om du vil ha laks eller kylling å spise etter besøket i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 For å minne folk på dette: Samlingen til Mats Harryson ligger i Lyrestad. Etter å ha tittet på samlingen skal vi spise her: http://www.asgarden.se/ Lyrestad ligger her: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=20026280;;%C5sg%E5rdens%20W%E4rdshus;J%E4rnv%E4gsg.%202;;;54873;LYRESTAD;0501;501%2006;;;1399139;6521528;1;1;&mapstate=5;1399139;6521528;0;0;0;0;0;&ax=&click_id=GulaSidorna_ToMap Dette er ca. 20 mil fra Gøteborg for de av dere som prater om en tur dit etterpå eller før. Alternativt kan man dra til Alingsås siden svenskene prater om å ha grillfest der på kvelden. Fra meg på Blaker er det 29 mil til Lyrestad. Rundt 33 fra Oslo. Fra meg skal det ta 4 timer og 13 minutter i følge navien min. Det er påmeldingsfrist 22. september på dette arrangementet og de av dere som vil være med må spesifisere om dere vil ha laks eller kylling på vertshuset etter at vi har sett på bilsamlingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Condor Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Hei igjen..... melder bare med dette at jeg blir med på turen til Lyrestad, slik jeg har gitt tilbakemelding om før. Jeg drar forøvrig nedover på fredag kveld og finner meg et sted å overnatte. Til Alexander Nygård...... regner med at du også skal være med. Kunne du plinge på meg en gang fredag kveld etter 21:00 eller lørdag morgen en gang? Du har nummeret mitt tror jeg. p.s Balata/hardy/medbringerskivenen + lager ble byttet der du foreslo. Dette ble veldig bra. Tusen takk for tipset Alexander. Jeg ser frem til dette besøket i Lyrestad....er det mange som har meldt sin interesse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Vi blir ikke dødsmange for å si det slik... Slår på tråden jeg! Bra at bilen er i stand igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Condor Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Utmerket Alexander. Jeg ser frem til dette. Bilen ble bra den. Ser frem til 10 dagers ferie jeg nå...... skal nyte disse dagene med "omhu" og hva er vel bedre enn en slik tur til Lyrestad de første dagene....? P.s..... Som du vet er jeg bosatt i Oslo.....lønner det seg å kjøre om Karlstad....for meg? Gjør du det på lørdag? See you.....in Sweden.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Jeg har tenkt til å kjøre akkurat slik navien foreslår at jeg skal kjøre... Tittet på det nå, og jeg kjører fra Blaker til Bjørkelangen - Charlottenberg - Åmotfors - Arvika - Skåre - Karlstad - Kristinehamn - Lyrestad (hvis jeg har forstått navien riktig) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Condor Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Utmerket.... takk for tipset..... Blir vel at jeg prøver den veien jeg også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 28, 2006 Share Posted September 28, 2006 Nærmeste store sted ser forøvrig ut til å være Mariestad. Kjekt å vite i tilfelle man begynner å surre. Dæven, gleder meg som en liten unge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts