janerik Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 Hei har byttet motor i min w210 fra 2002 da denne havarerte. Problemet nå er at nye motoren heler ikke vil starte. Har prøvd og null stille med og koble av batteri Låst bilen og låst opp med begge nøklene. Prøvde med litt startgass men ikke antydning til og tenne. Hva kan problemmet være?
janerik Posted April 13, 2014 Author Posted April 13, 2014 Nei det har jeg ikke. Kun tatt det inn i luftfilter boksen. kan jo sikkert teste det e gang til vis du tror det hjelper?
janerik Posted April 13, 2014 Author Posted April 13, 2014 Da var det prøvd og ble litt forskjell.. Motoren begynte og lugge litt men ingen tening
OlaNormann Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 Slettet innlegget for jeg var for rask til å svare. Husker det var diesel 220CDI,men så ble jeg i tvil om det var bensin motor du hadde og slettet. Er det kompresjon burde det smelle. Har du kodeleser? Vet du at den sveiv når den ble tatt ut av donor bil? Kan mase om sensorer og diesel mm Men at det ikke smeller når du kjører startgass rett i sylinderene er ikke sprekt. Så du har byttet kun motor med ledningsnett og stukket det i motorstyring?
janerik Posted April 13, 2014 Author Posted April 13, 2014 motoren lugger litt. og har ikke peiling om motoren gikk i donor bil.. men skal være tilsvarende motor som satt der og alt av gamelt ledningsnett er brukt(det som satt i bilen min før den skar seg). alt er flyttet over fra gamle motoren.. Nei har ikke kodeleser. Det er ikke noe jeg kan ha gjort galt?
OlaNormann Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 Du har nok ikke gjort noe galt, men de kan være vanskelig å starte da luft kan komme i systemet. Den har kun mekanisk fødepumpe i forkant av topp, men ingen i tank. Tar du av returslangene på dyser og kniper igjen slangen der den forsvinner ved bakre dyse med en visegrip tang el så skal det sige diesel ut av dyser når starteren går. Det skal være likt på alle. Men den skulle tenne på startgass. Så hvis det er litt forskjell med og uten gass så er det passasje i innsug. Når du tetter eksos og innsug med håndflaten mens starteren går, kjenner du da at det er litt sug eller litt bevegelse av luft bak eller er Helt dødt. Går ut i fra du vet at turbo går rundt og at ikke det er noe tett. Etter havariet.
janerik Posted April 14, 2014 Author Posted April 14, 2014 turboen går rundt ja. og jeg hører at det er bevegelse i eksosen da jeg ikke har satt på klipset til eksosen etter turboen. har ikke sjekket om den suger litt ved inn suget men kan jeg fort gjøre etter på.
janerik Posted April 14, 2014 Author Posted April 14, 2014 tenkte jeg skulle sjekke glødepluggene, 2 var defekte og den tredje vet jeg ikke men er defekt nå vært fall. ytterste hylse sitter igjen i toppen og innmat og det man skrur på er ute hvordan får jeg ut resten? men det ble forresten ikke noe merkeverdig bedre med 3 fungerende glødeplugger
Tolåge Posted April 14, 2014 Posted April 14, 2014 Har samme problem på en 211, men den tenner på startgass, virker som injektorene ikke åpner, har diesel fram til injektorene. Får ikke noe feilkoder på diagnose verktøyet, så kjørte den opp på mercedes og di feilsøkte i 9 timer uten å finne noe feil, eller di fant invertert signal fra sensor på svinghjulet. Skjønner ingenting jeg!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now