dieseldyret Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 Mor mi har en 88 190D 2,5. Denne får jeg ikke ladelampe til og lyse på.. Jeg har bytta pære og sokkel, sjekka ledninger bak instrumenter,og alt ser ut til og være i orden.. Når den blei kjøpt,så måtte man ruse motor ganske høyt,for at den skulle begynne og lade,så gikk dynamo til dundas,og kjøpte da en brukt bosch dynamo og NYE børster til denne.. Fortsatt ikke noe ladelampe som lyser.. men når jeg ruser den til ca 1500 omdr,så begynner den og lade,og da lader den over 14v hele tida.. (Turteller virker heller forresten ikke,kan ha noe sammenheng?) Har litt av det samme problemet på min 93 300 TDT også, men av en eller annen grunn, så virker ASD og ABS lampene på denne som ladelamper.. ruser den til 1500,de slukker,og den lader som normalt.. Noen som har forslag til hva som er problemet??
OlaNormann Posted April 13, 2014 Posted April 13, 2014 På gamle modeller med blå ledning på dynamo kan man teste ladelampe/varsellampe funksjoner ved å legge den blå (blå/hvit) ledningen til gods med tenning på. Da skal den lyse og setter du den til pluss skal varsel lamper styrt av ladestart slukke.
dieseldyret Posted April 14, 2014 Author Posted April 14, 2014 Aha. Men hvis ladelampe da lyser når jeg jorder den,hva gjør jeg da? Må legge opp ny ledning fra dynamo og inn til instrumentet da eller?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now