Frank O Posted August 7, 2006 Share Posted August 7, 2006 Eg har ASR på min S124 1991mod. Da har bilen elektronisk gasspedal. Det som er problemet nå er at ved kjøring kan det skje at bedalen får motstand og da må eg trykke pedalen langt inn for at bilen skal øke turtallet. Det blir ikkje fart på sakene før gearkassen gearer ned. Så stopper eg motoren og starter den igjen, da blir alt som det skal, pedalen er lett å trykke inn og turtall kommer med en gang. Til og fra jobb idag, (12 mil), skjedde det her 8-9 ganger. Skikkelig irriterende.(og ikkje irriterende i det hele tatt...hehe) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarlacc Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Det er ikke uvanlig at komponentene for den elektr gassen (stag, wire, etc ) "mister" smøring, blir skitten, etc. Begynn med å inspisere/vaske komponentene i motor skikkelig reint, og smør opp. Kan jo også være at noen fjærer elns har hoppet av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted August 19, 2006 Share Posted August 19, 2006 For meg så høres det ut som om signalet til motoren på spjeldet blir borte og nødsystemet setter inn. Det er den støtdemperlignende greia som er nødsystemet. Mener det står i instruksjonsboka at man da har inntil 80% av vanlig gasspedal. Men skader vel ikke å prøve å smøre opp overføringene. Synes dog at det er rart at ASR lampa ikke begynner å lyse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts