Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fremste, høyre eksosrør på bilen er gått opp i skjøten på flammedemperen. Det er en liten "klædd" som sitter på røret litt bak manifolden, men foran katalysatoren. Siden samme røret også har katalysator, koster det helt hinsides.

Kan noen forklare hva flammedemperen gjør, og om det er noen fare å bare fjerne den?

Posted

Mener egentlig ikke kat, men hvis du mener det er 4 av dem på denne bilen, så skal ikke jeg nekte for det. Har bare aldri vært borti det før.

På vei nedover sitter det en liten "klædd". Diameter er kanskje det dobbelte av selve røret, og den klædden er gått litt opp i sveisen.

Posted

Dersom man tar av den på Turbo biler så spytter den flammer dersom den er tunet opp litt. Er jo ikke sikkert at katten liker den varmen eksosen har før den har vært igjennom den første demperen....

Posted

Ser ut som Tommern har rett. Ser i WIS at O2 sensorer sitter foran og bak disse lengst fremme og de omtales som upstrem og downstream sensorer. Kan hende de bakenfor ikke er katter?

Posted

Ser ut som Tommern har rett. Ser i WIS at O2 sensorer sitter foran og bak disse lengst fremme og de omtales som upstrem og downstream sensorer. Kan hende de bakenfor ikke er katter?

Vanskelig for meg å si i hvert fall, men jeg tror de fremre er alt for små til å være eneste katalysator.

Posted

Min S210 mener jeg også hadde 4 katalysatorer.

Hadde en som ble ødelagt, tok med til Bilens eksos og de kappet vekk den dårlige og sveiset inn en ny katalysator.

Funket perfekt etter det...

Posted

Husker du hvilken som røyk, og hva det kostet?

Jeg har fått god pris på nytt rør, men det er fortsatt latterlig mye penger.

Posted

Hvis du sjekker på røret, ser du at det er en lambda før og etter denna "kladden", så det er nok en kat det og  :D

Hvordan ser detta røret ut? Kan det være samme som på 210? Har v og h liggende til 210 4matic

DSC_3603b.jpg.b1d2a9ee776016ac34a0a633dfadf36f.jpg

Posted

Hos meg var det katalysator høyre foran mener jeg. Kom rasle lyder.

Fikk satt inn ny til 6000kr. Husker ikke om de skiftet begge eller bare den ene. Mener å huske at det kanskje var begge.

Posted

Litt av et opplegg .... Ikke rart det blir dyrt. Blir vel å gjøre et forsøk på å sveise antar jeg.

Det med antall lambdaer kan nok stemme. Jeg har ikke telt dem, men stusset litt på at jeg fant noen "her og der". Det er feil på en, men diagnosen sier bare høyre.

@tommern, sjekker litt. Det skulle vel være litt i overkant flaks om de passer overens, men aldri godt å si.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...