Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Lurer på om lekkasjetetting, som man får kjøpt hos div. bilrekvisita butikker er bra for

motoren ellers? Eller har det ikke noe å si?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal skifte motorolje på min om603 motor og har ikke

peiling på hva slags olje som er brukt tidligere. Tenkte derfor å flushe motoren. Der jeg kjøpte

ny olje anbefalte de meg å fylle på en flaske med lekkasjetetting etter at motoren var flushet. Dette

fordi motoren er gammel og pakninger kan være dårlige.

Lurer også på om det er nødvendig å fylle på 2 flasker med flush? Dette var også noe jeg ble anbefalt.

Posted

Vet du noe om hva slags olje som har vært brukt? Hvis det er fullsytetisk som er brukt før tror jeg ikke du skal bekymre deg for dårlige pakninger.

Vet du noe om hvordan det ser ut inni. Er olje lokket fullt av gjørme f.eks. Hvis ikke er det antagelig ikke noe guffe som evt kan tette eksisterende lekkasjer.

Vet du om den har gått virkelig langt over skifteinterval, to, tre ganger skiftinterval? Det er slikt som virkelig lager guffe som nevnt over.

Det finnes svjv egne remedier for å myke opp pakninger, ikke tette lekkasjer. Skulle jeg puttet noe oppi en motor som i utgangspunktet er tett skulle det  muligens vært noe slikt.

Tette-guffe anser jeg som nødløsning.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...