Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så bra at det er andre pickup-fantaster her!  :D Her er noen eldre versjoner.

ute_i_sidney.jpg mercedes-ute_i_sidney-2.jpg

En Mercedes UTE i Sidney, Australia

170V-Pritsche-Hgele-1948.jpg

170V Pritschenwagen bygget i mengder etter krigen av Hägele fra Mössingen nær Stuttgart.

Mercedes-Bakkie-1.jpg Mercedes-Bakkie-3.jpg

Dette er en offisiell Mercedes 180D 'Bakkie', godkjent av fabrikken, bygget av Morewear Industries i Germiston i Sør-Afrika.

Mercedes-Bakkie-21.jpg

På tysk heter pickup Pritsche, på Africaans heter det Bakkie. Det ble bygget ca. 400 stk fra 1955-58

180D-Binz-pick-up-1.jpg 180D-Binz-pick-up-2.jpg

Den tyske karosserifabrikken Binz bygget sin versjon i 1956.

180D_Fahrgestell__1955_Hgele.jpg

Tyske Hägele bygget også en versjon i siste del av '50-årene.

Denne synes jeg er helt konge: Adenauer Pickup!

adenauer_pickup-1.jpg

adenauer_pickup-2.jpg

adenauer_pickup-3.jpg

adenauer_pickup-4.jpg

adenauer_pickup-6.jpg

Med vennlig hilsen, Olaf

PS

For die-hard pickup fans er det noen bilder av en pickup som ble bygget på en fabrikk som senere bygget W123 stasjonsvogner, den gamle Borgward-fabrikken. De forsøkte å komme inn på det amerikanske markedet med denne. Ikke Mercedes-Benz, men jeg tar med disse lenkene bare fordi den er så jævelig lekker, og jeg vil ha en! Jeg vil, jeg vil!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Isabella-PickUp.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Isabella-PickUp_heck.jpg

Posted

Hvorfor har ikke Mercedes-Benz satset på å serieprodusere en pickup? Alt dette er jo bare udda biler, selv om veldig mange av dem er veldig flotte. Mange av dem beviser at dem kunne blitt ganske så flotte og praktiske biler. 123 pickup, ja takk, selv om det er for sent.

Posted
kul' date=' men ikke 216000 kul[/quote']

Jammen Henning, den har jo takrails på utstyrslista, og du vet jo hvor mye det betyr for prisen!  :lol:

(ååh, fint med støttehåndtak over døra, ville mora mi ha sagt!)

Med lattermild hilsen, Olaf

Posted

Det gikk en 123-pickup på Vålerenga en stund, den var svenskregistrert..

Hadde 4 dører, men det var vindu og tak over bare 2 av de mener jeg å huske.

Posted

Denne er ganske spesiell , jeg tror vel ikke den opprinnelig er bygget som MC-frakter, en ombygget /8 likbil, kanskje? Den ser jo slett ikke verst ut, og med en kalesje á la båt for å stenge ute værgudene ved behov, er den jo helt ideell for formålet. Med et brett-ut telt som på en Lillebror tilhenger, kunne den også blitt en veldig tøff campingbil!

mc-mb.jpg

W123 pickup light?

pickup_light.jpg

Her er noen flere bilder av den første W124-baserte pickupen som Mercedes124 postet. Nydelig bil,  jeg synes den er veldig fint bygget, spesielt rundt bakruten, og den er tydeligvis laget for å brukes til mere enn pynt.

pickup-mb-4.jpg

pickup-mb-2.jpg

pickup-mb-1.jpg

pickup-mb-3.jpg

Nok en gammel pickup, denne gang fra Lueg, litt mer elgante bakskjermer.

lueg_pickup.jpg

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Den øverste med mc`en er vell en /8 115. Ser på støtfanger i front, lister på siden, hjulbuen foran, nakkeputene, dørhåndtak, buen på dashbordet over speedometeret er for bratt til å være en 123. Men stilig var den.

Posted

Må vel sei meg enig i det.

Gløym AMG og alt slikt tull. Unimog er det tøffeste Mercedes har laga. (6x6 G-klasse AMG er i litt samme klasse den og)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...